Sådan forbedrede DK-Camp konverteringen med 20%

En adfærdsanalyse, af DK-Camp.dks besøgende, øgede konverteringen på websitets foretrukne funktion med 20% og sænkede afvisningsprocenten med 20,51%.

På DK-Camp.dk kan de campingglade få overblik og de danske campingpladser og finde relevante informationer ift. pladser, faciliteter og booking. Her viste det sig, at er en god og hurtig søgefunktion var meget vigtig... “Der var ingen der havde ventet, at søgefunktionen var så efterspurgt”

shopify-experts.svg
Kunde
Ceramic Speed
Kunde
Ceramic Speed
Kunde
Ceramic Speed
Kunde
Ceramic Speed
Kunde
Ceramic Speed
Kunde
Ceramic Speed
Kunde
Ceramic Speed
dk

På DK-Camp.dk kan de campingglade få overblik og de danske campingpladser og finde relevante informationer ift. pladser, faciliteter og booking. Her viste det sig, at er en god og hurtig søgefunktion var meget vigtig... “Der var ingen der havde ventet, at søgefunktionen var så efterspurgt”

carpinus_rockhampton_red1

Øget fokus på de besøgende

Med henblik på at forbedre brugervenligheden, opsatte MCB, i samarbejde med DK-Camp, monitorering af brugeradfærden på websitet hen over august måned 2015.

Undersøgelsen viste blandt andet, at søgefunktionen var væsentlig mere anvendt end først antaget. Derfor lavede man et nyt og bedre design af funktionen og  gav den en mere central placering på forsiden og det gav pote.

konverterings_optimering_3600x1400-1

Hans Jacobsen, Projektleder hos DK-CAMP

Der var ingen der havde ventet, at søgefunktionen var så efterspurgt - og havde vi ikke lavet analysen, var vi aldrig blevet klar over det. Analysen har virkelig givet os uvurderlig indsigt i vores besøgendes adfærd. Den har givet os muligheden for at skabe en platform der i langt højere grad tilgodeser vores besøgende og dermed også de danske campingpladser

20% flere anvendelser

Efter implementeringen af den nye og mere centrale søgefunktion, er anvendelsen af den steget med 20%. Ligeledes er afvisningsprocenten på forsiden, hvor søgefunktionen er placeret, faldet med 20,51%.

Hvorfor du skal monitorere?

Med monitoreringsværktøjer, som Hotjar, er det muligt for dig at se din shop eller dit site fra den besøgendes synspunkt. Dette gøres med heatmaps på tværs af enheder samt video-tracking. Heatmaps viser hvor dine besøgende klikker og video-tracking optager dine besøgendes musebevægelser og handling under deres besøg. Monitoreringen er fortløbende indtil et repræsentativt udvalg af sessioner er indsamlet. Herefter begynder analysearbejdet. Kontakt os og hør hvordan vi kan hjælpe dig og din konverteringsrate.

Skal vi tage en snak?

Udfyld formularen, så kontakter jeg dig hurtigst muligt.

Malte
Head of MCB Marketing
Malte Bolvig Hansen

Skal vi tage en snak?

Udfyld formularen, så kontakter jeg dig hurtigst muligt.