Leder du efter nyt job? MCB er en arbejdsplads med rig mulighed for fleksibilitet og hjemmearbejde, og vi værdsætter frihed under ansvar.
Er du på udkig efter en praktikplads? Hos MCB har du muligheden for at opleve hverdagen som en del af vores digitale marketingafdeling.
Argon Audio stammer fra HiFi Klubben. Og i mange år var det kædens eget mærke. Produkterne blev udviklet i samarbejde med erfarne medarbejdere og via input fra kunderne.
For 5 år siden blev Argon Audio et selvstændigt firma. Produkterne forhandles stadig i HiFi Klubbens butikker på tværs af 5 lande, men resten af Europa er også løbende blevet en vigtig del af strategien.
Argon Audio er særligt kendt for sine aktive højtalere, men der sælges også et stort antal traditionelle, passive højtalere, subwoofers og pladespillere (en trend, der endnu ikke er på sit højeste). Alle produkter tilbyder en række features, der sikrer den gode lydoplevelse - både hjemme i stuerne, men også hos dem, der betragter god lyd som en videnskab. Argon Audio udmærker sig gennem seriøst hi-fi, hvor pris, brugervenlighed og design er i harmoni. Og missionen er at udbrede højkvalitets produkter til en god pris.
Dog er fokus stadig på hverdagsbrugen, og alle højtalere er derfor simple at tage i brug og integrere i hjemmets indretning.
Udover den gode lyd og de mange funktioner hertil har Argon Audio nemlig også fokus på design. Højtalerne udstråler skandinavisk nøjsomhed, minimalisme og et øje for detaljen. De skal ikke skille sig ud, virke klodsede og malplacerede. Og derfor vil du med en hvilken som helst højtaler fra Argon Audio opdage, hvordan en god lydoplevelse og stilrent design kan gå hånd i hånd.
Og for Argon Audio handler det om at bringe den samhørighed ud i resten af Europa - særligt i de markeder, hvor HiFi Klubben ikke er. Og før foregik det via et større antal backends i Shopify tilegnet hvert marked. I dag er snakken heldigvis en anden. Med et behov for en mere effektiv tilgang til ekspandering samt lokaliserede sider, som omfatter alt fra sprog til valuta, har Argon Audio skiftet de mange backends i Shopify ud med én samlet backend med Shopify Markets.
"Hos Argon Audio har vi særligt ét krav - vi vil have en teknisk sparringspartner og ikke et Shopify bureau, som overtager og udfører alt. Vi vil have ideer, kreativitet, høj faglighed og ikke mindst ærlighed.
Vi søgte altså en samarbejdspartner, som fra dag ét var moden til at snakke ind i teknikken i Shopify. Hos Argon Audio har vi selv stor erfaring med Shopify og generelt en teknisk baggrund, derfor er det vigtigt med en partner, der kan afkode vores kompetenceniveau og udfordre os der, hvor det giver mest mening samtidig med, at vi også kan sende en udfordring retur. Og den partner fandt vi i Mads fra MCB.
Igennem processen har vi sammen med Mads formået at skabe en rigtig fed løsning, som bygger på et effektivt samarbejde. Der har aldrig været unødvendige møder, og der er hurtigt blevet eksekveret på ideer - selv dem, der har krævet custom løsninger."
MIKKEL PAPE, MARKETING & ECOMMERCE MANAGER HOS ARGON AUDIO
Argon Audio har tidligere haft flere backends at vedligeholde som traditionelle multi-stores. Sådan et setup giver fleksibilitet, men også administrationsmæssige udfordringer og ekstra omkostninger. Det betyder mere manuelt arbejde, gentagne workflows og mindsket effektivitet. Derfor er Shopify Markets en ideel mulighed - særligt når Argon Audio ønsker yderligere ekspandering i Europa.
Shopify Markets er en e-handelsløsning, der i dag findes som en standard suite af features i alle Shopify Shops. Den gør det muligt at skalere internationalt fra den samme backend. Fra den kan du tilpasse butikslayouts til lokale forhold, beregne told og afgifter og generelt håndtere den kompleksitet, der normalt er forbundet med international handel.
Udover en opgradering fra multi-stores til Shopify Markets gennemgik Argon Audio en relancering af shoppen med et customized tema. For selvom der findes et udvalg af Shopify-temaer, havde Argon Audio behov for yderligere funktionalitet.
Det kommer særligt til udtryk med datadrevne og dynamiske produktskabeloner og landingpages. Det betyder, at Argon Audio ikke længere skal opbygge en ny template for hvert produkt. I stedet bruges den samme skabelon - også i forskellige sprogversioneringer.
Alle produktsider fremgår med samme objekter, der kan vælges enten til eller fra. På den måde er der sikret en strømlinet visning samtidig med, at det er lettere at justere i enkelte objekter på tværs af produkter. Derved er det også simpelt at tilføje nye produkter, yderligere information til produkter og oversættelser ift. de forskellige sproglag.
Produkterne hos Argon Audio er komplekse, og ofte er det små features, der adskiller dem. Derfor kan det være svært at danne sig et overblik over forskelle på modellerne. Og en simpel sammenligning af specifikationer synes derfor nødvendig.
I det valgte Shopify tema fandtes der allerede en standardfunktion til sammenligning. Den var dog ikke fyldestgørende og krævede manuelt arbejde. Derfor er der blevet videreudviklet på funktionen, så den nu fremgår dynamisk med data, der hentes ind fra MetaFields og stylet, så den passer til den resterende stil på shoppen.
Alt data associeres altså med et produkt. Den information, der tidligere blev lagt i temaet, lægges nu på produktet, og derfor er håndteringen mere fleksibel. Det foregår via en helt ny funktion kaldet MetaObjekter, som MCB fik givet Argon Audio early access til. Her er der tale om central data, der kan bruges på både produkter, landingssider og andre moduler.
I det nye custom tema er der også blevet justeret og tilføjet i både menu og undermenu.
Menuen indbyder til et inspirerende univers med miljøbilleder frem for den traditionelle visning med tekst. Billederne vises via product grids, og på den måde kommer både content og lifestyle billeder i fokus på tværs af shoppen med det formål at understøtte Argon Audios brandværdi.
Undermenuen har til hensigt at nudge brugeren og føre denne direkte til det relevante afsnit. Den findes på alle produktsider. De er tunge, og særligt på mobilen skal der scrolles for at nå til bunden. Undermenuen skaber derfor brugervenlighed, når der kan springes mellem de forskellige afsnit. Det kan fx være til reviews, specifikationer eller FAQ’er.
Spørger du MCB og Argon Audio er svaret ‘ja’. Shopify Markets er internt den ideelle løsning til skalering og ekspandering, når det også er vigtigt at være økonomisk fordelagtig, tidseffektiv og ikke mindst strømlinet i sit arbejdsflow.
Det er derfor en revolution fra Shopify, men også noget, der vil revolutionere den måde, vi handler på internationalt.
Løsningen med Shopify Markets er stadig ny for Argon Audio, men med en stigning i konverteringsraten ser det også positivt ud, hvis der tages et kig på de resultater, shoppen skaber hos forbrugerne. Det er resultater, der bl.a. kan tilskrives det nye og opdaterede design med fokus på brugervenlighed, nudging og god stemning via billedmateriale. Men også gennem funktioner såsom internationale sprog-, valuta- og leverings-muligheder, der henvender sig til den specifikke målgruppe og den troværdighed, der skabes bl.a. gennem samme samt reviews fra anerkendte lydmagasiner og fremhævning af FAQ’er, kan der sættes et forsigtigt flueben.
Nu venter nogle måneder med nye vaner og små justeringer af shoppen efter den store omvæltning. Den nye struktur skal indarbejdes, og strategien skal bygges op efter endnu flere europæiske markeder - noget der kan gøres lettere end nogensinde med en simpel tilgang til lokaliserede sider.
Argon Audio er klar. Derfor er spørgsmålet bare, er Europa klar?
Gå på opdagelse i vores Shopify cases.
Danmark
Lægårdvej 86
7500 Holstebro
CVR nr.: 29150966
Litauen
Laisv'es g. 14
Mazeikiai