FOKUS:
Marketing
SEO
Google Ads

På kun 3 måneder øgede en effektiv SEO-strategi den organiske trafik med 88%

Gennem en målrettet SEO-indsats med bl.a. linkbuilding og teknisk SEO samt justeringer i Google Ads oplever Bolighuset en øget kendskabsgrad. Det betyder, at potentielle kunder gerne kører langt for at få del i butikkens kvalitetsmøbler, hvorfor både den online og den offline trafik er steget markant. 

At skille sig ud i et konkurrencepræget marked

Mens konkurrerende møbelforretninger køber billigt ind for at kunne sælge til en god pris i et stadigt mere udfordret marked, har Bolighuset fundet det segment, der ikke går på kompromis med den gode, nordiske kvalitet.

Der skal dog arbejdes hårdt for at ramme den specifikke og kvalitetsbevidste målgruppe. Derfor har der været behov for øget marketingindsatser - og særligt ift. søgemaskineoptimering (SEO) og Google Ads havde Bolighuset en ideel mulighed for at optimere og dermed styrke sin online kendskabsgrad.

Med linkbuilding, teknisk SEO-optimering og justeringer i Google Ads har Bolighuset derfor i dag opnået så gode resultater, at flere potentielle kunder vælger at køre land og rige tyndt for at få et kig inden for i den fysiske butik.

Teknisk optimering af marketingindsatsen

For at forbedre sin online tilstedeværelse og nå ud til flere potentielle kunder, har Bolighuset implementeret en række tekniske optimeringer, der inkluderer linkbuilding, teknisk SEO og justeringer i Google Ads.

 

Det betyder, at der er blevet arbejdet målrettet med at forbedre hjemmesidens performance, hvilket har ført til både hurtigere indlæsningshastigheder og en bedre brugeroplevelse. Som resultat heraf reduceres afvisningsprocenten og chancen for, at de besøgende bliver på siden, er øget markant. Søgemaskiner som Google belønner sådanne teknisk optimerede sider med højere placeringer, og det har øget synligheden.

 

Indsatserne omfatter:

 

  • Linkbuilding
    For nogle år siden startede Bolighuset i samarbejde med MCB et større linkbuilding-projekt. Og gennem tiden er det noget, der langsomt, men sikkert har øget den organiske trafik til webshoppen.

    Ved at opbygge stærke og relevante backlinks fra troværdige hjemmesider og blogs inden for især møbel- og designindustrien, har Bolighuset opnået bedre placeringer af deres produkter i søgemaskinernes søgeresultater. Og den forbedrede synlighed har gjort det lettere for potentielle kunder at finde Bolighusets kvalitetsmøbler online. Det har bidraget til den støt stigende trafik og øget eksponering af deres sortiment.

 

  • Teknisk SEO
    Linkbuilding-processen har ikke stået alene, og særligt inden for de seneste måneder er der blevet arbejdet mere intenst med den tekniske SEO-del. Når linkbuilding kombineres med andre initiativer såsom en sikring af, at hjemmesiden lever op til Googles Cores Web Vitals-krav, og der generelt arbejdes med content ud fra Googles best practices, har Bolighuset derfor formået at arbejde sig op gennem konkurrencen på Google.

    Alt fra branding og content på siden herunder varegruppebeskrivelser og produktbeskrivelser til søgeord er ud fra grundige SEO-analyser blevet optimeret mod målgruppen og dennes søgetendenser. Det betyder, at der er blevet kigget på søgeord, der skal anvendes, sætninger der skal skrives og rangeringer ift. konkurrenter. Derfor tiltrækkes i dag relevant trafik - som også genererer omsætning.

 

  • Google Ads
    Selvom SEO-arbejdet har været den primære drivkraft, er der også blevet optimeret på Google Ads. Her er der blevet justeret på budstrategier, annoncetekster og målretningen, hvorfor Bolighuset i dag har mere effektive og målrettede annoncer.

    Det er desuden fra MCB blevet synliggjort overfor Bolighuset, hvordan der arbejdes effektivt med Google Ads. Det er blevet lettere at få overblik over både input og output, og dermed hvilke produkter der bør annonceres kraftigere mod, samt hvilke der ikke bør bruges annoncekroner på. Bolighuset formår derfor at hæve indsatsten på produkter med stor interesse og høj avance samt konverteringsevne, hvilket har betydet en øget ROAS.

 

 

Med en kombineret SEO og Google Ads strategi har Bolighuset inden for bare 3 måneder oplevet en øget organisk trafik på 88%. Det skal ses i sammenhæng med, at gennemsnitsordre-værdien er vokset med knap 20%.

 

Og de gode resultater har givet Bolighuset yderligere marketing-blod på tanden. Nu handler det i den kommende periode om i samarbejde med MCB’s marketingteam at fortælle om det gode arbejde, hvorfor der skal sættes ind på tværs af kanaler herunder annoncering på YouTube og Sociale medier såsom TikTok, og der skal optimeres på e-mail-fronten.

Citat-ikon-hvid

 

Vi har i mange år samarbejdet med MCB, og derfor ved de, hvor vi marketingmæssigt befinder os. Det giver en tryghed, fordi vi kan overlade ting til dem, som vi ikke selv har mulighed for at håndtere in-house. De ting, vi kan lave, tager vi med kyndig vejledning fra MCB hånd om.

 

MCB har derfor gjort det muligt at arbejde konkret og målrettet med SEO, og for os har det været en stor gamechanger. Vi er ikke SEO-eksperter, hvorfor det også har været vigtigt med alle de værktøjer og teknikker, MCB har bidraget med.

 

Særligt Flemming har været god til at presse os en smule. Han har aldrig lagt skjul på, hvor vi har kunne optimere - og det har altid holdt stik. Derfor oplever vi i dag, at ikke bare vores trafik, men også vores salg, er steget fornuftigt.

 

Alt i alt har arbejdet givet en større effekt, end vi havde turde håbe på!

 

 

Christian, Bolighuset-1 

 
 
CHRISTIAN GERMAN
Indehaver af Bolighuset

Markant stigning i organisk trafik og øget butiksbesøg

Bolighuset har oplevet en imponerende fremgang på 88% i deres organisk trafik over de seneste 3 måneder. Og den stigning har haft en positiv indvirkning på både den online og fysiske butik.

 

Mange kunder vælger at køre langt for at besøge butikken efter at have set produkterne online via fx annoncer på Google og sociale medier såsom Facebook og TikTok. Placeringen på Google har derfor ikke kun øget den online trafik, men har også tiltrukket mere målrettede besøgende, der allerede ved, hvad de leder efter, når de ankommer til butikken.

 

Det har resulteret i en stigning i gennemsnitsordrestørrelsen på knap 20%, da kunderne nu er bedre forberedte og målrettede i deres køb. Tidligere skulle de først finde ud af, hvem Bolighuset er, og hvad butikken tilbyder, nu har de set produkterne online, og de er klar til at handle.

Som en effekt heraf er ekspeditionstiden i butikken reduceret markant.

Bolighuset

Citat-ikon-hvid

Bolighuset har opnået et imponerende resultat med en stigning på 88% i den organiske trafik i en tid, hvor Generative AI er med til at skabe hård konkurrence i de organiske søgeresultater. Ved at fokusere på teknisk SEO, kvalitetsindhold der overholder E-E-A-T og stærke, brancherelaterede backlinks, har vi formået at øge synligheden og trafikken betydeligt. Det understreger vigtigheden af en nøje gennemtænkt SEO-strategi, hvor kontinuerlige og effektive indsatser er afgørende for øget synlighed.

 

SIDSEL HOLDT-JENSEN

SEO Consultant hos MCB

Bolighuset

Citat ikon sort

Jeg bruger ofte fodboldmetaforer for at forklare koncepter i mit arbejdsliv. I fodbold er succes afhængig af solidt teamwork. Spillerne må arbejde sammen og koordinere deres indsats for at score og vinde.

På samme måde fungerer det i forretningsverdenen. Hos Bolighuset spiller MCB en vigtig rolle i at opnå vores fælles mål.

Det er denne evne til at arbejde sammen, hvor alle bidrager, og samspillet optimeres, der giver succes!

 

CHRISTIAN GERMAN

Indehaver af Bolighuset

Bolighuset

Det vigtigste SEO-tool - AI

Når tiden er knap, er det vigtigt at gøre brug af de rigtige værktøjer - og på anbefaling fra MCB har Bolighuset taget AI-teknologien til sig i arbejdet med SEO.

Særligt er det ChatGPT, der har vist sig at være en vigtig samarbejdspartner i kombination med de tal, ideer og statistikker, MCB leverer hver måned i et content brief. Det brief giver et overblik, Bolighuset kan tage udgangspunkt i, i arbejdet med tekstforfatning.

ChatGPT bliver bl.a. brugt til at generere yderligere ideer til content til de forskellige varebeskrivelser og -kategorier, så det er mere effektivt at få skrevet unikt og kvalitetsrigt content.

Hvem er Bolighuset?

Bolighuset blev grundlagt i 2010 og har siden da oplevet en stabil vækst. Virksomheden startede som en fysisk butik midt under finanskrisen, hvilket gjorde begyndelsen udfordrende, og mange konkurrerende virksomheder måtte da også dreje nøglen om.

Et par år senere lancerede Bolighuset dog en webshop, hvilket styrkede deres markedsposition. Webshoppen har udvidet Bolighusets marked til udlandet - særligt til Norge og Tyskland, men også til Kina, Singapore og USA, hvor de nordiske design-tendenser er populære.

 

I dag beskæftiger Bolighuset ti medarbejdere og har en omsætning, der er ligeligt fordelt mellem den fysiske butik og webshoppen.

Butikken rummer en udstilling på 2000 m² med et nøje udvalgt sortiment til indretning af alle hjemmets rum.  Sortimentet henvender sig primært til B2C-markedet inden for det segment, der også fokuserer på kvalitetsmøbler. 

 

Med en kombination af kvalitetsprodukter og en strategisk online tilstedeværelse har Bolighuset derfor skabt en stærk position i møbelbranchen. Der tilbydes en unik kombination af personlig service og inspirerende udstillinger, og der skabes en fuldendt kundeoplevelse - både online og fysisk, som imødekommer alle boligbehov.

Tina Poulsen
Chief of Digital Marketing

Vi samler på glade samarbejdspartnere

Gå på opdagelse i vores marketing cases.