Leder du efter nyt job? MCB er en arbejdsplads med rig mulighed for fleksibilitet og hjemmearbejde, og vi værdsætter frihed under ansvar.
Er du på udkig efter en praktikplads? Hos MCB har du muligheden for at opleve hverdagen som en del af vores digitale marketingafdeling.
Med en solid position i møbelbranchen har Bolighuset opnået markante resultater gennem strategisk digital optimering. Ved at kombinere avanceret server-side tracking med målrettede Google Ads-kampagner har de fået dyb indsigt i kundeadfærd og præferencer. Resultatet er bl.a. en imponerende omsætningsvækst på 56% og en forbedret ROAS på 12, hvilket har styrket Bolighusets konkurrenceevne og skabt klarhed over, hvilke produkter og kampagner, der giver størst værdi.
Avanceret tracking og målrettet annoncering sikrer markant vækst
Bolighuset har implementeret server-side tracking for at sikre fuld indsigt i kundernes adfærd.
Den avancerede trackingteknologi gør det muligt at spore alle relevante data, hvilket giver et klart billede af, hvilke Google Ads-kampagner og søgeord, der skaber størst værdi.
Med et nøje udvalgt produktsortiment og detaljeret dataindsigt kan Bolighuset derfor nu optimere kampagner og målrette sine annoncer mod de kunder, der har den største sandsynlighed for at konvertere.
Indsatsen har ikke blot resulteret i en markant vækst i konverteringer og omsætning, men har også skabt en stærkere konkurrencefordel på markedet. Med præcise og datadrevne beslutninger investerer Bolighuset altså nu i de områder, der giver bedst afkast.
For at opnå dybere indsigt i kundernes adfærd og maksimere deres marketingbudget har Bolighuset implementeret server-side tracking. Teknologien gør det muligt at indsamle præcis data på tværs af platforme, hvilket giver et detaljeret billede af, hvordan forskellige kampagner og søgeord performer.
Før implementeringen af server-side tracking havde Bolighuset en stabil ROAS på 10, men med den nye opsætning har de opnået en flot ROAS på 12. Den forbedring betyder, at Bolighuset nu kan øge deres spend mere aggressivt og samtidig opretholde en solid profitabilitet.
Ved hjælp af avanceret dataindsigt og en fokuseret Google Ads-strategi kan Bolighuset desuden målrette annoncer mod kunder i forskellige faser af købsrejsen. Strategien kombinerer søgekampagner og dynamisk re-marketing, hvilket gør det muligt at tilpasse budstrategien efter kundernes tidligere interaktioner og samtidig sikre, at de mest værdifulde produkter får optimal eksponering.
Denne forbedrede strategi med sideløbende justeringer i Google Shopping-kampagner, har resulteret i en maksimering i synligheden af de mest profitable varer. Og det er blevet nemmere for kunderne at finde og købe de produkter, der bedst matcher deres behov, hvilket har ført til markante resultater i perioden fra marts til august 2024 sammenlignet med samme periode sidste år:
Den tekniske opsætning giver Bolighuset både fleksibilitet og skalerbarhed, så de kan investere præcist i de kampagner, der skaber størst værdi. Med en dyb forståelse af kundernes præferencer og produktperformance kan Bolighuset nu udnytte sit marketingbudget mere effektivt og opnå endnu højere afkast.
Samarbejdet med MCB har været perfekt – især med Anja, som altid står klar til at besvare mine spørgsmål. Som møbelhandler er der mange aspekter, jeg ikke har fuldt styr på, så det er uvurderligt at have Anja med på sidelinjen. Hun er god til at komme med nye forslag og kampagneidéer, og selvom hun ikke altid har indsigt i de helt specifikke detaljer om mine varers avance, formår hun alligevel at løfte baren. Resultaterne har altid vist, at hendes anbefalinger kan betale sig.
Jeg får hver måned en grundig opdatering på performance via et Excelark, som indeholder et udtræk fra Google Ads med produkter, der har brugt penge og har konverteret. Og selvom det ved første øjekast kan virke stort og uoverskueligt, så er det lige præcis den opdatering, der gør det muligt for mig at justere.
For at maksimere værdien af deres Google Ads-kampagner har Bolighuset fået redskaber, der gør det muligt at optimere markedsføringen helt ned på produkt- og variantniveau. Med et specialudviklet Excel-ark kan Bolighuset følge omkostninger og afkast for alle 70.000 produktvarianter, hvilket gør det let at justere indsatsen. Hvis data viser, at en bestemt variant – som fx en lænestol i rød – har højere efterspørgsel, kan Bolighuset vælge at fokusere deres annoncebudget på netop denne variant og slukke for de mindre profitable varianter.
Med den her indsats er det også muligt at teste nogle forskellige tiltag og hurtigt justere til efter resultaterne. På den måde kan Bolighuset hurtigt få afklaret, om det er værd at bruge penge på bestemte varer og varianter.
Den fleksibilitet sikrer, at Bolighuset altid bruger marketingbudgettet på de produkter, der har størst potentiale for afkast. Og muligheden for at justere eller øge investeringer på specifikke varer gør det derfor muligt at træffe mere velovervejede beslutninger om, hvor og hvornår der skal skrues op for eller ned for budgettet.
Derfor er det en fordel med en datadrevet tilgang.
Vi har hele året igennem oplevet en god udvikling med Google Ads.
Det skyldes bl.a., at Bolighuset har fået opsat 100% server-side tracking. Det betyder, at vi nu tracker alle konverteringer grundet forlænget cookie-levetid, førsteparts data, udvidede konverteringer mv.
Vi er klogere på de annoncer, søgeord og produkter, der konverterer - og vi får en større viden om målgruppen. Algoritmen får mere data at arbejde med, og vi kan med ro i maven give gas, så længe vi ser, at performance er god.
Fordi systemet får meget mere data at arbejde med, får vi en både større og bedre målgruppe, som giver en effektiv budgivning - og vellykket remarketing.
Christians store viden om produkter og varianter kombineret med god tracking og et godt samarbejde omkring Google Ads er alt sammen vigtige elementer i den gode udvikling, vi ser i tallene.
ANJA ESBERSEN
Google Ads Specialist hos MCB
Hvorfor er tracking afgørende for Google Ads?
Uden tracking ville Bolighuset ikke have samme indsigt i, hvilke annoncer der giver resultater, og hvilke der ikke gør.
Med et robust trackingsetup får de, de nødvendige data til at analysere kampagnernes præstation og finde optimeringsmuligheder – det skaber en større sikkerhed i deres beslutninger. Implementeringen af server-side tracking har gjort det muligt for Bolighuset at spore 100% af deres konverteringer, hvilket giver et langt mere præcist billede af, hvilke annoncer, søgeord og produkter, der skaber værdi.
Server-side tracking giver også dybere indsigt i målgruppen, da dataen nu kan bruges til mere effektive re-marketingkampagner. Ved fx at inkludere information om, hvorvidt en kunde har handlet før, kan Bolighuset optimere budstrategierne og målrette kunder med en højere sandsynlighed for at konvertere.
Resultatet er ikke kun bedre målretning, men også en større målgruppe, der gør det lettere at ramme de rigtige kunder på det rigtige tidspunkt.
Bolighuset blev grundlagt i 2010, midt under finanskrisen, hvilket gjorde starten udfordrende, da mange lignende virksomheder måtte lukke. Men trods disse vanskeligheder oplevede Bolighuset en stabil vækst og har siden udvidet sine aktiviteter. Nogle år efter åbningen introducerede Bolighuset en webshop, der styrkede deres markedsposition betydeligt. Webshoppen har ikke blot gjort det muligt at nå kunder i Danmark, men også at ekspandere til udvalgte internationale markeder – især Norge og Tyskland, men også så langt væk som Kina, Singapore og USA, hvor nordisk design nyder stor popularitet.
I dag har Bolighuset ti ansatte og en omsætning, der fordeler sig ligeligt mellem den fysiske butik og webshoppen. Med en udstillingsplads på 2.000 m² rummer butikken et sortiment, der er nøje udvalgt til at inspirere kunderne og indrette alle hjemmets rum. Sortimentet henvender sig primært til B2C-markedet og fokuserer på kvalitetsmøbler, som er eftertragtede blandt kunder, der værdsætter både stil og holdbarhed.
Kombinationen af kvalitetsprodukter og en strategisk online tilstedeværelse har gjort Bolighuset til en stærk aktør i møbelbranchen. De tilbyder en unik blanding af personlig service og inspirerende udstillinger, hvilket skaber en sammenhængende og fuldendt kundeoplevelse – både online og i den fysiske butik, som imødekommer kundernes boligbehov på tværs af kanaler.
Danmark
Lægårdvej 86
7500 Holstebro
CVR nr.: 29150966
Litauen
Laisv'es g. 14
Mazeikiai