Leder du efter nyt job? MCB er en arbejdsplads med rig mulighed for fleksibilitet og hjemmearbejde, og vi værdsætter frihed under ansvar.
Er du på udkig efter en praktikplads? Hos MCB har du muligheden for at opleve hverdagen som en del af vores digitale marketingafdeling.
At være revolutionerende ligger i CeramicSpeeds DNA - det understreges af valget af Shopify’s nye B2B-univers. Med det har CeramicSpeed købt ind på tankegangen, hvor hastighed, udvikling, opdateringer, ny software og time-to-market sker effektivt og uden skjulte omkostninger. Derfor frigøres budget, der kan investeres i positiv påvirkning af et professionelt B2B-roadmap.
B2B og B2C i over 80 lande
Keramiske kuglelejer bruges flere steder, men de er særligt populære inden for cykelindustrien, hvor de kan øge performance. Og det er vigtigt for særligt den seriøse cykelrytter, hvor få sekunder gør forskellen.
De er CeramicSpeeds kerneprodukt og findes i alle virksomhedens premium cykelkomponenter, som forhandles både B2C og B2B i over 80 lande.
Og lige præcis på B2B-området definerer CeramicSpeed fremtiden - ikke bare inden for cykelindustrien, men også inden for e-commerce. Her er virksomheden frontløber på Shopifys nye univers - Shopify B2B.
Shopifys B2B-platform er designet til at imødekomme komplekse behov som store ordrestørrelser, lange salgscyklusser og avancerede kundekrav.
Det omfatter på produkt- og prislisteniveau bl.a.:
Funktionerne gælder også for produktvarianter og kan inkludere særlige kampagnerabatter, hvilket giver en enorm fleksibilitet.
Alt kan tages i brug uden meromkostninger og -udvikling, hvilket beviser, at Shopify er en veldokumenteret og afprøvet platform.
Og der kommer konstant nye funktioner til - hele B2B-universet er i rivende udvikling.
For CeramicSpeed betyder det, at der kigges ind i en kraftigere B2B-oplevelse med:
Med et skifte fra Umbraco til Shopify har CeramicSpeed derfor fået billigere og mere omfattende løsning ift. funktionsstrukturen og funktionalitets-mulighederne. Og det har ført til en forbedring af performance og hastighed - noget der internt mærkes ifm. det daglige arbejde, da flere arbejdsprocesser er blevet automatiserede.
CeramicSpeed rummer flere Shopify-backends, som henvender sig til hhv. B2C inden for forskellige segmenter og B2B.
Og for at skabe en strømlinet oplevelse er der oprettet en custom integration med synkronisering mellem de forskellige backends - noget, der også minimerer dobbeltarbejde ift. produktoprettelse og produktkategorier.
Gennem maksimalt brug af standardfunktioner er der opbygget en avanceret prisstruktur, som omfatter bl.a. differentierede betalingsbetingelser og -oplevelser. Det betyder, at nogle ordrer kan betales med kreditkort, mens der ved ofte større ordrer kræves fakturabetaling.
De differentierede priser pr. kundegruppe omfatter bl.a.:
Herunder tilbydes differentierede produktkataloger, som giver udvalgte B2B-kunder tidlig adgang til nye produkter.
Alt styres bag et personligt login, som giver hver kunde en personlig oplevelse med gældende priser, rabatter, fragt setup og eventuelt andre fordele, der tilfalder den enkelte.
Og der er stadig et spændende roadmap på B2B-løsningen - særligt ser CeramicSpeed frem til lanceringen af ‘bundles’, som muliggør pre-definerede pakker baseret på fx prisgrupper og den enkelte kundes købshistorik.
Med early access til flere B2B-funktioner er CeramicSpeed en cutting edge løsning på en række funktionaliteter såsom mængderabatter, kampagnerabatter og antalsintervaller (minimumskøb).
MADS HØEGH KONGENSGAARD
Shopify Tech Lead hos MCB
Det theme, CeramicSpeed valgte at bruge, er blevet tungt customiseret, så det passer til virksomhedens og B2B-kundernes behov.
Alle funktioner bruges, og særligt MetaFelter, MetaObjekter, discount functions (inkl. udvidelser som Shopify ikke oprindeligt er født med) og et massivt Webshipper setup, som baserer fragtrater på kundetyper, er en stor del af løsningen.
Der er desuden opsat en smart produktvisning. Her bruges produktanbefalinger og en særlig B2B-listevisning fremfor det velkendte grid, hvilket matcher B2B-kundernes købsrejse og giver dem bedre opslagsmuligheder.
Flere af produkterne kan virke ens, og derfor er der også skabt en visning, der tydeliggørforskellene mellem de forskellige komponenter, hvor produkterne sidestilles med fokus på de differentierede specifikationer.
Alle data hentes via en custom skabelon automatisk ind på produktniveau. Alle produkter får derfor samme visning med korrekt data - som oprettes én gang i ERP-systemet.
Internt er der begejstring fra specielt den amerikanske afdeling. Her bruges en anden salgsmodel end den, vi normalt anvender i Norden. I Amerika forventes ofte et besøg fra en sales rep, før en ordre gennemføres.
Og med Shopifys sales rep funktion, som enten via PC eller iOS / Android app giver de kørende sælgere mulighed for bl.a. at placere ordrer via backenden, opleves præcis det nemme checkout, som behøves.
Særligt effektivt er det, at hver sales rep logger ind og kun ser de kunder, relaterede ordrer og priser, som findes inden for eget salgsområde.
Det betyder øget brugervenlighed, høj customer service og 5% hurtigere ordreoprettelse.
Historien om CeramicSpeed begynder i 1998.
Her satte Jacob Csizmadia verdensrekorden for inline skating med 505 kilometer på 24 timer. Skøjterne er udstyret med keramiske kuglelejer - og to år senere introducerer Jacob netop de kuglelejer for professionelle cykelryttere ved Tour de France.
Det er en succes! Og CeramicSpeed bliver grundlagt.
Efter en mangeårig periode med omhyggelig udvikling og test af de professionelle kuglelejer, er de nu i en klasse for sig, hvor verdenskendte ryttere ikke vil undvære dem. Og med den håndværksmæssige kvalitet tilbyder lejerne en enestående ydeevne og en exceptionel holdbarhed.
Gå på opdagelse i vores Shopify cases.
Danmark
Lægårdvej 86
7500 Holstebro
CVR nr.: 29150966
Litauen
Laisv'es g. 14
Mazeikiai