FOKUS:
Shopify
B2B
Custom opsætning

Cutting edge: Ny Shopify shop definerer fremtiden for B2B

At være revolutionerende ligger i CeramicSpeeds DNA - det understreges af valget af Shopify’s nye B2B-univers. Med det har CeramicSpeed købt ind på tankegangen, hvor hastighed, udvikling, opdateringer, ny software og time-to-market sker effektivt og uden skjulte omkostninger. Derfor frigøres budget, der kan investeres i positiv påvirkning af et professionelt B2B-roadmap.

B2B og B2C i over 80 lande

Keramiske kuglelejer bruges flere steder, men de er særligt populære inden for cykelindustrien, hvor de kan øge performance. Og det er vigtigt for særligt den seriøse cykelrytter, hvor få sekunder gør forskellen.

De er CeramicSpeeds kerneprodukt og findes i alle virksomhedens premium cykelkomponenter, som forhandles både B2C og B2B i over 80 lande.

Og lige præcis på B2B-området definerer CeramicSpeed fremtiden - ikke bare inden for cykelindustrien, men også inden for e-commerce. Her er virksomheden frontløber på Shopifys nye univers - Shopify B2B.

Skræddersyede B2B-funktioner sikrer performance

Shopifys B2B-platform er designet til at imødekomme komplekse behov som store ordrestørrelser, lange salgscyklusser og avancerede kundekrav.

 

Det omfatter på produkt- og prislisteniveau bl.a.:

 

  • En minimumsbestilling (fx på mindst 10 stk.)
  • Intervaller (fx på 10, 20 og/eller 30 stk.)
  • Trinvis rabat (fx 50 stk. = 10% rabat, 100 stk. = 15% rabat osv.)

 

Funktionerne gælder også for produktvarianter og kan inkludere særlige kampagnerabatter, hvilket giver en enorm fleksibilitet.

 

Alt kan tages i brug uden meromkostninger og -udvikling, hvilket beviser, at Shopify er en veldokumenteret og afprøvet platform.

Og der kommer konstant nye funktioner til - hele B2B-universet er i rivende udvikling.

 

For CeramicSpeed betyder det, at der kigges ind i en kraftigere B2B-oplevelse med:

  • 12.000+ priskombinationer
  • 3.000+ B2B logins
  • 10 prislister
  • 20+ fragtkombinationer
  • 3 valuater
  • 2 B2B backends
  • 1 B2C backend
  • 1 MCB Custom ERP integration 

 

Med et skifte fra Umbraco til Shopify har CeramicSpeed derfor fået billigere og mere omfattende løsning ift. funktionsstrukturen og funktionalitets-mulighederne. Og det har ført til en forbedring af performance og hastighed - noget der internt mærkes ifm. det daglige arbejde, da flere arbejdsprocesser er blevet automatiserede.

Citat ikon sort

 

MCB har været med til at skabe en gennemarbejdet og professionel B2B-løsning, der passer til vores specifikke, ambitiøse og meget målrettede behov.
 
Mads er skarp i sit bidrag og sørger for, at tingene bliver løst på den bedst mulige måde.
 
Han har altid kunne dele den nyeste viden inden for området, og derfor har vi i flere tilfælde været first movers på endnu ikke lancerede Shopify funktionaliteter. Det betyder, at vi har fået unikke adgange, der har låst op for vores muligheder for at skabe et endnu skarpere B2B-univers.
 
MCB har sat sig ind i CeramicSpeed og forstået vores forretning, og derfor har vi haft et samarbejde med fuld tiltro til hinanden.
 
At MCB har leveret på tidspunkter, hvor det ikke umiddelbart har syntes muligt, viser desuden, at de er klar til at yde for deres samarbejdspartnere.
 
Det betyder rigtig meget for os!
 
 
llt_2023 
 
LUKAS L. DALSGAARD
E-Commerce Specialist hos CeramicSpeed

CeramicSpeed bryder grænserne for den traditionelle B2B-platform

CeramicSpeed rummer flere Shopify-backends, som henvender sig til hhv. B2C inden for forskellige segmenter og B2B.

Og for at skabe en strømlinet oplevelse er der oprettet en custom integration med synkronisering mellem de forskellige backends - noget, der også minimerer dobbeltarbejde ift. produktoprettelse og produktkategorier.

 

Gennem maksimalt brug af standardfunktioner er der opbygget en avanceret prisstruktur, som omfatter bl.a. differentierede betalingsbetingelser og -oplevelser. Det betyder, at nogle ordrer kan betales med kreditkort, mens der ved ofte større ordrer kræves fakturabetaling.

 

De differentierede priser pr. kundegruppe omfatter bl.a.:

 

  • Produktudvalg
  • Produktpriser  
  • Fragtniveauer

 

Herunder tilbydes differentierede produktkataloger, som giver udvalgte B2B-kunder tidlig adgang til nye produkter.

 

Alt styres bag et personligt login, som giver hver kunde en personlig oplevelse med gældende priser, rabatter, fragt setup og eventuelt andre fordele, der tilfalder den enkelte.

 

Og der er stadig et spændende roadmap på B2B-løsningen - særligt ser CeramicSpeed frem til lanceringen af ‘bundles’, som muliggør pre-definerede pakker baseret på fx prisgrupper og den enkelte kundes købshistorik.

CeramicSpeed

Citat ikon sort

Med early access til flere B2B-funktioner er CeramicSpeed en cutting edge løsning på en række funktionaliteter såsom mængderabatter, kampagnerabatter og antalsintervaller (minimumskøb).

 

MADS HØEGH KONGENSGAARD

Shopify Tech Lead hos MCB

CeramicSpeed

 

En custom produktvisning henter data fra ERP-system


Det theme, CeramicSpeed valgte at bruge, er blevet tungt customiseret, så det passer til virksomhedens og B2B-kundernes behov.

Alle funktioner bruges, og særligt MetaFelter, MetaObjekter, discount functions (inkl. udvidelser som Shopify ikke oprindeligt er født med) og et massivt Webshipper setup, som baserer fragtrater på kundetyper, er en stor del af løsningen.

Der er desuden opsat en smart produktvisning. Her bruges produktanbefalinger og en særlig B2B-listevisning fremfor det velkendte grid, hvilket matcher B2B-kundernes købsrejse og giver dem bedre opslagsmuligheder.

Flere af produkterne kan virke ens, og derfor er der også skabt en visning, der tydeliggørforskellene mellem de forskellige komponenter, hvor produkterne sidestilles med fokus på de differentierede specifikationer.

Alle data hentes via en custom skabelon automatisk ind på produktniveau. Alle produkter får derfor samme visning med korrekt data - som oprettes én gang i ERP-systemet.

 

Sales Reps gennemfører hver ordre 5% hurtigere

 

Internt er der begejstring fra specielt den amerikanske afdeling. Her bruges en anden salgsmodel end den, vi normalt anvender i Norden. I Amerika forventes ofte et besøg fra en sales rep, før en ordre gennemføres.

 

Og med Shopifys sales rep funktion, som enten via PC eller iOS / Android app giver de kørende sælgere mulighed for bl.a. at placere ordrer via backenden, opleves præcis det nemme checkout, som behøves.

Særligt effektivt er det, at hver sales rep logger ind og kun ser de kunder, relaterede ordrer og priser, som findes inden for eget salgsområde

 

Det betyder øget brugervenlighed, høj customer service og 5% hurtigere ordreoprettelse.

Hvem er CeramicSpeed?

Historien om CeramicSpeed begynder i 1998. 

Her satte Jacob Csizmadia verdensrekorden for inline skating med 505 kilometer på 24 timer. Skøjterne er udstyret med keramiske kuglelejer - og to år senere introducerer Jacob netop de kuglelejer for professionelle cykelryttere ved Tour de France.

Det er en succes! Og CeramicSpeed bliver grundlagt.

Efter en mangeårig periode med omhyggelig udvikling og test af de professionelle kuglelejer, er de nu i en klasse for sig, hvor verdenskendte ryttere ikke vil undvære dem. Og med den håndværksmæssige kvalitet tilbyder lejerne en enestående ydeevne og en exceptionel holdbarhed.

Rasmus Høegh Refstrup
Customer Manager

Vi samler på glade samarbejdspartnere

Gå på opdagelse i vores Shopify cases.