Leder du efter nyt job? MCB er en arbejdsplads med rig mulighed for fleksibilitet og hjemmearbejde, og vi værdsætter frihed under ansvar.
Er du på udkig efter en praktikplads? Hos MCB har du muligheden for at opleve hverdagen som en del af vores digitale marketingafdeling.
Netlingeri har med en relancering på Shopify samlet 11 domæner på én platform, hvilket har betydet en markant optimering af både brugeroplevelsen og administrationen. Og med custom funktioner som avanceret størrelsesguide, automatiske oversættelser og en betalingsløsning gennem Adyen, har Netlingeri mulighed for at nå endnu flere markeder - hurtigt, effektivt og uden at gå på kompromis.
Én platform, uendelige markeder
Netlingeri, en dansk webshop stiftet i 2006 med fokus på eksklusivt lingeri, har gennemgået en omfattende digital transformation for at styrke sin internationale tilstedeværelse og forbedre kundeoplevelsen.
Ved at skifte til Shopify har Netlingeri samlet 11 forskellige domæner på én central platform, der er designet til netop at håndtere både flersprogede og flervaluta opsætninger uden at kompromittere ydeevne eller skalerbarhed.
Shopify Markets og integrationen med en ny betalingsløsning sikrer altså, at kunder kan betale i deres lokale valuta uden ekstra omkostninger. Det skaber en gnidningsfri betalingsoplevelse og en både skalérbar og fremtidssikret løsning, der ikke bare letter den daglige drift internt, men også muliggør en effektiv og lynhurtig ekspansion på tværs af flere internationale markeder.
Med integrerede og automatiserede løsninger kan Netlingeri tilbyde kunder over hele Europa en optimeret og præcis shoppingoplevelse.
Avanceret betalingsløsning
Netlingeri’s nye Shopify-platform er bygget til at håndtere kompleksiteten ved international handel med avancerede funktioner, der optimerer både brugeroplevelse og konvertering. Den integrerede betalingsløsning fra Adyen muliggør betaling i lokale valutaer uden omvekslingsgebyrer, og den understøtter lokale betalingsmetoder på tværs af EU. Derfor er det gjort nemt for kunderne at handle på egne præmisser, hvilket øger tilliden til shoppen.
*Adyen er den eneste betalingudbyder, der rent teknisk sidestilles med Shopify Payments. Og Netlingeri er blandt de første i Danmark til at drage fordel af den tætte integration til Shopify.
Automatiseret oversættelsesmotor
Shopify inkluderer også en avanceret oversættelsesmotor, som lynhurtigt oversætter nye produkter fra dansk til flere sprog. Ved hjælp af en ordbogsfunktion kan specifikke termer og faste udtryk oversættes konsekvent, hvilket sikrer præcise og brand-tilpassede produktbeskrivelser på tværs af alle markeder.
Den funktion giver Netlingeri mulighed for at lancere nye produkter globalt og uden forsinkelser.
Intelligent størrelsesguide
Netlingeri har udviklet en avanceret størrelsesguide til BH’er for at hjælpe de besøgende med at finde den rette størrelse (det er vigtigt inden for især lingeri, hvor størrelsesusikkerhed kan afholde potentielle kunder fra at købe). Guiden er step-baseret og gør det nemt at indtaste de korrekte mål, hvilket har vist sig at være en succes – størrelsesguiden er nu en af de mest besøgte sider på webshoppen!
Derudover er shoppen designet til at vise de produkter direkte, som matcher kundens mål, så de hurtigt kan se de mest relevante varer. Det reducerer risikoen for returneringer og skaber en mere sammenhængende og effektiv kunderejse på tværs af Netlingeri’s produktkategorier.
Med de her funktioner har Netlingeri skabt en løsning, der sikrer en ensartet oplevelse for kunderne - uanset deres geografiske placering.
Fra starten har vi haft høje forventninger og stillet skarpe krav til projektet, som MCB har været utroligt dygtige til at udfordre og arbejde med. Vores vision er at gøre tingene 100% korrekt, og det kræver meget af systemerne. MCB har gang på gang fundet løsninger, der har gjort det muligt for os at undgå kompromiser. Og når vi er stødt på begrænsninger, har vi udfordret både os selv og MCB til at finde nye, innovative løsninger.
Det tætte samarbejde har virkelig været et perfekt match og resulteret i en løsning, vi er meget stolte af. Vi har holdt hinanden skarpe hele vejen – og jeg er særligt glad for Mads og hele Shopify-teamet, som har leveret løsninger inden for få timer.
Det er fedt at mærke, hvor meget alle går op i projektet!
Medejer af og CMO i FashionShopping
Siden overgangen til Shopify og med lanceringen af et nyt og opdateret design har Netlingeri oplevet markante resultater.
Konverteringsraten er steget med over 100%, og omsætningen er vokset med 70% i forhold til samme periode sidste år.
Den forbedrede brugeroplevelse og optimerede kunderejse, som Shopify har muliggjort, har dog ikke kun øget konverteringen og omsætningen, men også skabt en stærk base for yderligere vækst på tværs af markeder.
Netlingeri har derfor ambitiøse planer om at blive en af de største lingeri-webshops i EU inden for de næste 5 år. Den målsætning indebærer en langsigtet strategi om løbende at åbne i 1-2 nye markeder årligt, hvilket skal udvide det europæiske fodaftryk og skabe en bredere kundegruppe. Fokus ligger derfor på at nå ud til nye kunder i Europa gennem lokale markedsstrategier og en stærk digital tilstedeværelse, der kan fastholde den høje konverteringsrate og øge kundeloyaliteten.
Stærk SEO-strategi sikrer synlighed
Netlingeri har opnået stærk synlighed på tværs af de 11 markeder gennem en struktureret SEO-strategi.
Ved lanceringen på Shopify blev 200 nye collections rettet mod niche-søgeord med lav volumen, men højt samlet søgepotentiale. Og med den naturlige linkstruktur, hvor relaterede kategorier viser relevante produkter, forbedres både brugervenlighed og organisk trafik.
Netlingeri har derfor hurtigt genskabt sin organiske trafik til samme niveau som sidste år, og med en skalérbar SEO-løsning er virksomheden godt rustet til yderligere vækst.
Fra WooCommerce til Shopify
Netlingeri havde oprindeligt planlagt at bygge platformen på WooCommerce med en integration til Plytix PIM, men projektet blev hurtigt komplekst og viste sig vanskeligt at gennemføre.
For at sikre en fremtidssikret løsning, som kunne integrere med de ønskede systemer, faldt valget i stedet på Shopify – en platform, som er under konstant udvikling og kan tilpasses Netlingeri's behov. Shopify gør det muligt at arbejde med systemer som bl.a. EasyPOS og Klaviyo, som længe har været på ønskelisten hos Netlingeri.
Og da MCB blev valgt som lead på Shopify-projektet fik Netlingeri bygget et stærkt fundament og en fleksibel platform, der kan tilpasses og udvikles løbende, så forretningen altid kan være på forkant med de nyeste trends og teknologier.
Netlingeri er en del af FashionShopping, som blev stiftet i 2006 og startede som en del af en B2B-strategi, der skulle hjælpe andre virksomheder med e-commerce, marketing og drift af webshops. En af stifterne havde dog i forvejen erfaring fra lingeribranchen og besluttede at udnytte den viden til at skabe Netlingeri som en selvstændig webshop for private kunder.
Forretningen begyndte hurtigt at vokse, særligt i takt med, at Netlingeri øgede sin egen markedsføringsindsats. Netlingeri har derfor med tiden fået en ny strategi og lagt ekstra ressourcer i B2C-salget, som nu udgør størstedelen af forretningen.
Og med det nye fokus på Shopify og Klaviyo har B2C-forretningen fået et yderligere løft. Virksomheden er gået ind på 7 nye markeder alene i 2023, herunder store markeder som Tyskland og Holland, der samlet set nu overgår den danske omsætning. Og Shopify Markets understøtter derfor planerne om at nå endnu flere markeder i fremtiden.
Danmark
Lægårdvej 86
7500 Holstebro
CVR nr.: 29150966
Litauen
Laisv'es g. 14
Mazeikiai