Leder du efter nyt job? MCB er en arbejdsplads med rig mulighed for fleksibilitet og hjemmearbejde, og vi værdsætter frihed under ansvar.
Er du på udkig efter en praktikplads? Hos MCB har du muligheden for at opleve hverdagen som en del af vores digitale marketingafdeling.
Med et fokus på bæredygtighed og innovation tilpasser Primo sig konstant markedets behov. Det har resulteret i en overgang til Umbraco Cloud.
Og det har ikke bare været en omkostningseffektiv beslutning, men også et skridt mod større brugervenlighed og fleksibilitet. Derfor står Primo i dag stærkere og klar til at møde fremtidens muligheder.
Primo blev grundlagt tilbage i 1959 og har siden koncentreret sine aktiviteter om ekstrudering af plastik.
Det hele startede på landet - ikke langt fra den danske vestkyst. Dog havde virksomheden hurtigt brug for mere plads, og i dag består Primo-gruppen af 11 lokationer i otte lande med ca. 1.000 ansatte. Der er altså tale om en massiv vækstrejse.
I dag er Primo derfor ledende inden for specialiserede plastprofiler til bl.a. offshore-industrien, transport, isolering af bygninger der skal sikre energieffektivitet samt byggeri og anlæg med fx varmeeffektive løsninger. Og det er bare nogle få eksempler. Primo er nemlig leveringsdygtig inden for et utal af plastløsninger.
Bæredygtighed er højt prioriteret i design og udvikling af nye profiler. Derfor tages der konstant miljøbevidste valg. Og FUTURE FIT-initiativet sikrer, at bæredygtighedsindsatsen ikke bare er et valg, men en nødvendighed, der bidrager til de overordnede mål.
Der forhandles både B2B og B2C. Omkring 95% af virksomhedens forretninger omfatter dog specialtilpassede produkter til B2B-området, mens de resterende 5% er standardiserede produkter til privaten.
Med specialtilpassede produkter er B2B-kunden altid en stor del af selve udviklingsprocessen, hvorfor Primo tilbyder besøg på produktions- og udviklingscentre. Her vises produkter frem sammen med ideer til fremtidige projekter.
Efter blot en uge eller to viste det sig at være meget enklere end forventet at arbejde i Umbraco. Sammenlignet med vores tidligere setup er det langt mere intuitivt og logisk struktureret. Særligt er det en fordel, at det er så let at håndtere billeder og holde styr på sin URL-struktur. Det har gjort arbejdsprocesserne mere praktiske og effektive.
Takket være systemets enkelhed kan vi nu bruge mere tid på at arbejde med websitet.
Samarbejdet med Morten og Bjarne fra MCB har været særligt givende. De er meget hands-on og tilgængelige, og deres tilgang til arbejdet er altid meget logisk. Det har virkelig været en god oplevelse!
Sidst, men ikke mindst ryddede vi op og blev fri for fejl og ulemper. Og vi er overbeviste om, at lignende ikke vil ske i fremtiden. Med den nye løsning og partnerskabet med MCB føler vi os på sikker grund.
Aleksandra Plewa, Digital Marketing Manager hos Primo
Primo havde længe været i det samme system. Og på et tidspunkt måtte de erkende, at det ikke længere kunne rumme virksomheden. Der blev for mange begrænsinger, og det komplicerede ønsket om at eksekvere på nye ideer og dermed vækst.
Flere problematikker kunne slet ikke løses inden for det eksisterende framework.
Jagten gik derfor ind på et mere brugervenligt og fleksibelt system med plads til at udvikle sig.
Og efter dialog med MCB blev det tydeliggjort, at Umbraco var et perfekt match for Primo.
Umbraco lever op til forventningerne både ift. fleksibilitet og ease of use - særligt fordi der er tale om et open source system, der giver præcis den frihed, der behøves. Derudover er det omkostningseffektivt både i forhold til drift, opsætning og videre udvikling. Det betyder, at det i dag er let for Primo selv at arbejde videre med den eksisterende løsning og bl.a. tilføje nye funktioner.
Det har gjort de daglige arbejdsgange mere simple og effektive.
Og på trods af det omfattende site med bl.a. multi language og den store mængde af data der er brug for, hostes løsningen på Umbraco Cloud. Derfor drives Primo med kun få driftsomkostninger, som endda er billigere end på det tidligere site - og det er til trods for opgraderingen og de mange nye muligheder, Primo nu kan tage i brug.
Umbraco Cloud gør det muligt at samle alt drift og hosting. Og der tages derfor også hånd om bl.a. sikkerhed og performance. Så selvom vi stadig er tidligt i processen, kan Primo allerede se positive resultater. Performance-tallene er opadgående, og der opleves et generelt hurtigere site.
Primo havde et nærliggende ønske om at bygge et site i et system, der fremover kunne blive et af de primære arbejdsredskaber. I dag kan Primo derfor selv arbejde med fx deres landingssider, så de får præcis det ønskede udtryk. Umbraco er brugervenligt at arbejde i med skabeloner, sektioner og generelt en logisk tilgang til daglig brug. Og derfor har Primo oplevet en stor forbedring med de helt basale funktioner.
MCB sørgede for at tilpasse en række skabeloner, som Primo efterfølgende har kunne gøre brug af til migrering af content. Det har gjort selve indholdsarbejdet simpelt at komme igennem.
Og det er noget, der har mødt stor begejstring internt.
Der var der ikke behov for et komplet nyt design. Primo har derfor bibeholdt mange design-elementer fra det tidligere site, men med en tilpasning fra MCB’s designteam er der blevet sat et mere moderne præg på det tidligere udseende. Udseendsmæssigt har sitet derfor fået en mindre opdatering, og flere nye funktioner er blevet føjet til sitet.
MCB har altså ikke blot stået for hele udviklingen af det nye site, men også bidraget med muligheder for lettere arbejdsgange, et mere tidssvarende design samt en generel støtte i back office, når der har været behov for det.
For Primo er fokus nu på at få hele migreringen med content gennemført - den arbejdsproces er dog ikke noget, der afskrækker, da virksomheden er i et mere teknisk stabilt system. Udfordringer kan derfor imødegås på en bedre måde, og det er lettere at reagere på udviklinger i markedet.
Der vil løbende blive justeret en smule på designet og brugeroplevelsen på sitet, fordi fokus er på en høj konverteringsrate. Derfor vil der også fremover blive arbejdet massivt med SEO og forskellige former for kampagner, som sitet skal støtte op om.
Gå på opdagelse i vores Umbraco cases.
Danmark
Lægårdvej 86
7500 Holstebro
CVR nr.: 29150966
Litauen
Laisv'es g. 14
Mazeikiai