Leder du efter nyt job? MCB er en arbejdsplads med rig mulighed for fleksibilitet og hjemmearbejde, og vi værdsætter frihed under ansvar.
Er du på udkig efter en praktikplads? Hos MCB har du muligheden for at opleve hverdagen som en del af vores digitale marketingafdeling.
Yarnfreak, en dansk garnbutik med speciale i eksklusivt håndfarvet garn og unikke kvalitetsprodukter, stod overfor en digital transformation. Efter 13 år med succes i både fysisk butik og webshop var der behov for at modernisere den digitale tilstedeværelse. Den eksisterende webshop skulle have et visuelt løft, der matchede butikkens høje standarder og passion for kvalitet. Med fokus på en ny Shopify-løsning blev målet at skabe en professionel og æstetisk webshop, hvor bedre navigation og produktkategorisering kunne optimere kundeoplevelsen og afspejle Yarnfreaks unikke sortiment.
Ny Shopify webshop forbinder garnentusiaster med eksklusivt sortiment
Yarnfreak er i dag kendt for sit eksklusive udvalg af håndfarvet garn og unikke kvalitetsprodukter. Butikken tiltrækker både lokale kunder, turister og internationale strikkeentusiaster, som søger garn, der ikke findes andre steder.
I samarbejde med MCB har Yarnfreak fået en opgraderet Shopify webshop, som afspejler butikkens passion for æstetik og kvalitet. Den nye webshop gør det lettere for kunderne at navigere i det store udvalg af garn og tilbehør samtidig med, at den forbedrede produktkategorisering sikrer en mere brugervenlig og visuel oplevelse. Kunderne kan fx nemt udforske en garnkvalitet i op til 60 forskellige farver under ét produkt i stedet for via 60 separate varianter.
Og med ca. 50% af salget online er det med til at sikre virksomhedens fortsatte succes online.
For at imødekomme behovet for en moderne og visuelt tiltalende webshop, der også fungerer på mobile visninger, blev Shopify valgt som platform, da den tilbyder stor fleksibilitet og brugervenlighed, som gør det nemt for Yarnfreak at administrere produkter og holde siden opdateret. Shopify integrerer desuden funktioner, der sikrer en smidig drift og forbedrer kundeoplevelsen markant.
I samarbejde med MCB blev der udvalgt et Shopify tema i en ny 2.0 standard, der viderefører Yarnfreaks tidligere visuelle identitet, og samtidig afspejler det Yarnfreaks æstetiske vision. Det er let, lyst og luftigt, og dermed inspirerer det til det kreative univers og den kvalitet, Yarnfreak står for. Det valgte tema krævede kun få justeringer for at opfylde design- og funktionskrav, og MCB sørgede for at implementere de mere avancerede funktioner.
Webshoppen er designet til at håndtere et stort og varieret produktsortiment med fokus på enkel navigation. Ved brug af metaoplysninger kan kunder filtrere og sortere i varesortimentet baseret på specifikke kriterier som garnkvalitet, farve og materiale, hvilket gør det nemt at finde præcis det, der søges.
For Yarnfreak betyder det desuden, at det nu er muligt at præsentere en garnkvalitet i op til 60 forskellige farver under ét produkt, hvilket også letter lagerstyringen.
Med relanceringen af den nye shop er der blevet justeret kraftigt i backend’en, så den nu fremstår med en overskuelig struktur. Det betyder, at shoppen er bygget på et mere gennemtænkt og korrekt fundament, der sikrer, at Yarnfreak i det daglige kan arbejde videre med shoppens udtryk.
Den nye struktur betyder desuden en øget hastighed og en mere effektiv og billigere vej til hjælp ved behov for eventuelle nye funktioner.
Jeg er rigtig glad for samarbejdet med MCB.
MCB har forstået min forretning. Jeg har tidligere arbejdet med andre webudviklere, fordi jeg har haft en ambition om at udvikle på min webshop, men de har slet ikke haft den samme vision for webshoppen, og derfor er vi gået skævt af hinanden. Det oplever jeg ikke med MCB, og særligt Mads har hurtigt forstået mine visioner.
Jeg er blevet mødt af profesionelle mennesker, som har samarbejdet uanset, hvad jeg har spurgt ind til. Det er særligt fedt, at MCB har mange eksperter på så mange forskellige områder. Det betyder, at der altid er en, der kan hjælpe og spørges til råds - og det betyder, at jeg kan samle alt ét sted.
Det er enormt dejligt!
Efter implementeringen af den nye Shopify-webshop har Yarnfreak oplevet en mindre fremgang både online og i den fysiske butik. Og særligt de seneste måneder har været positive med et samlet indeks på 105 for både butik og webshop.
Yarnfreak oplever desuden, at mange af butikkens kunder nu besøger webshoppen, før de træffer deres endelige beslutning om et køb i den fysiske butik. Det understøtter en styrket integration mellem de to platforme - online og offline.
Og så har den forbedrede webshop også modtaget ros fra kunderne, som fremhæver, at den er let at navigere på, mens den er visuelt tiltalende. Det er netop denne øgede tilfredshed, der har bidraget til, at flere vælger at udforske Yarnfreaks sortiment online, før de handler i butikken, hvilket også understøtter en bedre kundeoplevelse og en mere effektiv salgsproces.
Shopify som dagligt arbejdsredskab
Shopify er en central del af Yarnfreaks daglige arbejdsflow. Platformen fungerer som et uundværligt værktøj, der effektivt understøtter alt fra produktadministration til optimering af kundeoplevelsen. Og det er et redskab til små justeringer og forbedringer.
Den intuitive backend gør det nemt og hurtigt at administrere det omfattende varekartotek, hvor nye varer løbende tilføjes, og eksisterende produkter jævnligt opdateres for at sikre, at webshoppen altid er opdateret med de nyeste farver og varianter.
Det er særligt vigtigt i højsæsonen, hvor efterspørgslen stiger.
Platformens avancerede funktioner gør det desuden muligt at trække detaljerede statistikker og få overblik over fx lagerbeholdningen, hvilket hjælper med at styre lageret og undgå udsolgte varer. Det sikrer altså en gnidningsfri drift, som giver Yarnfreak mulighed for hurtigt at tilpasse sig kundernes behov og tendenser.
Fokus på stabil drift og realistiske ambitioner
Efter en lang og ressourcekrævende proces med opgraderingen af webshoppen, er næste skridt for Yarnfreak at finde ro i det nye setup og fokusere på stabil drift. Med en butik, der allerede tiltrækker både lokale kunder og turister, og en webshop, der nu er bedre end nogensinde, handler det derfor om at sikre, at begge platforme fungerer optimalt.
Men indehaver af Yarnfreak, Camilla Schmidt Rasmussen, drømmer stadig. Selvom hun lige nu fokuserer på at få alt det nye til at fungere i en travl hverdag, er ambitionerne er store, og der er mange ideer om fremtidig vækst.
Hun nævner i flæng muligheden for at udvide til udenlandske markeder og at flytte i nye lokaler – der er dog en forståelse for, at ressourcerne skal bruges klogt. Derfor vil næste fase for Yarnfreak være at sikre sin position og at sørge for, at både butik og webshop fortsat leverer en god kundeoplevelse, før eventuelle større skridt tages.
Yarnfreak er en anerkendt garn-webshop og fysisk garnbutik i Aarhus, der siden sin start for 13 år siden har specialiseret sig i eksklusivt håndfarvet garn, strikkelitteratur og tilbehør med salg til private. Butikken begyndte som en lille hækleforretning i en kælder, drevet af Camilla Schmidt Rasmussen, der efter succes med et blogunivers med fokus på at hækle, startede sin egen virksomhed.
Siden har Yarnfreak vokset sig større og udvidet sortimentet til også at omfatte strikkegarn, som der i dag er et stort marked for.
I dag består virksomheden af både en fysisk butik og en webshop, der hver står for ca. 50% af salget. Og med 4 ansatte er Camilla ikke længere alene om at drive sin passion.
Med et udvalg af sjældne og højtkvalitetsprodukter, som ikke findes andre steder, tiltrækker butikken både lokale og internationale kunder. Yarnfreak er derfor blevet en destinationsforretning, hvor turister om sommeren søger de unikke varer. Butikken er bygget på passion, og Camilla sørger for, at sortimentet inspirerer andre og afspejler hendes ægte kærlighed til håndværk og kvalitet.
Yarnfreak vil inspirere til det kreative og unikke univers, hvor der ikke bliver gået på kompromis med kvalitet og æstetik.
Danmark
Lægårdvej 86
7500 Holstebro
CVR nr.: 29150966
Litauen
Laisv'es g. 14
Mazeikiai