Cloud til B2C

Når du vil digitalisere din forretning for at opleve flere konverteringer, en øget bundlinje og en mere strømlinet kundeservice, bør du lade MCB hjælpe dig til en effektiv e-commerce løsning med Cloud.
mcb_cloud_plus_isae

Cloud er et professionelt værktøj til e-handel

Cloud er gennemtestet til B2C og har opsamlet mere viden, end de fleste firmaer nogensinde får indsamlet alene. Denne viden bruges som best practice, når vi udvikler og designer din Cloud webshop.

Best practice kommer altså dig til gode i form af en konkurrencedygtig og afprøvet shop.

 

Når e-handel bliver rigtig sjovt, stilles der store krav til styring af varer, lager, økonomi osv. Til dette formål er økonomisystemer og kasseapparater de rette værktøjer. Derfor er Cloud forberedt til integration med de mest anvendte systemer på markedet.

Vi har sandsynligvis allerede flere synkroniseringer kørende med det system, du benytter. Integration og synkronisering er nemlig generelt nøgleord for Cloud.

Vi finder med andre ord de bedste systemer til opgaven, og implementerer dem på Cloud. Cloud kan eksempelvis integreres med systemer som;

 

  • EDI-SOFT CONSIGNER
  • Post Danmark
  • GLS
  • Zopim
  • Google Analytics
  • Solr
  • ActiveCampaign
  • Liveperson
  • Facebook
  • Sitemorse
  • Raptor Smart Advisor
  • Google Shopping
  • Og meget, meget mere...

 

Derudover understøtter Cloud betalingsgateways som:

 

  • Quickpay
  • Epay
  • AltaPay
  • Bambora
  • Klarna

 

Og betalingsmuligheder som:

 

  • Dankort
  • Internationale kort*
  • Anyday
  • Viabill
  • MobilePay
  • Vipps
  • Paypall
  • Klarna
  • Bank overførsel
  • Kontobetaling

 

*Hvilke internationale kort en aftale dækker afhænger af, hvilke kort der vælges hos indløseren, når man ansøger.

 

Af indløsere understøtter Cloud:

 

  • Nets (Dankort)
  • Teller (Internationale kort)
  • Clearhaus
  • Bambora
  • Handelsbanken
  • Swebbank

 

 

 

Læs mere om betaling og integration i Cloud her

B2C funktioner i Cloud

dashboard

Fuld redaktøroplevelse

framework

Brug af Feed Framework

megafon

Håndtering af marketing

laptop

Tilpasset checkout flow

tumbsup

AI produktanbefalinger

seo

Avanceret søgning og filterering

chart

Avanceret Analyse

kurv

Variantstyring

mailintegration

Integration til e-mail

levering

Automatisering af fragt

splittest

Mulighed for splittesting

tools

Stor integrationsramme

Hvilke omnichannel-muligheder har jeg i Cloud med en B2C webshop?

Med Cloud får du bl.a. mulighed for at tilbyde dine kunder ‘Click & Collect’. Det betyder, at der kan lægges en ordre på din hjemmeside med levering til din fysiske butik. Og derfor imødekommer du ikke bare dine kunders behov og ønsker, du øger også dine chancer for mersalg. 

 

Mere tyder nemlig på, at mange ‘Click & Collect’ kunder ender med at lægge ekstra varer i kurven, når de har mulighed for at afhente dem i den fysiske butik. 

 

Derudover får du fuld understøttelse til en række POS-systemer og ERP-systemer med en udbyggelse til PIM-systemet, Plytix PIM.

 

Cloud understøtter følgende POS-systemer:

 

  • DdD-Retail
  • EasyPOS

 

Og følgende ERP-systemer:

 

  • MS Dynamics NAV
  • MS Dynamics 365 Business Central
  • MS Dynamics AX
  • MS Dynamics C5
  • Uniconta
  • Visma.NET
  • e-conomic

 

 

 

Læs mere om ERP i Cloud her

0

LANDE

0

B2C Kunder

0

FLEKSIBEL

0

UDVIKLERE

Variantstyring i Cloud

Med variantstyring gør Cloud dit produktfeed overskueligt for dine kunder. Uanset hvilken produkttype du forhandler i din webshop, vil der næsten altid være forskellige varianter. En variant kan fx være en farve, en størrelse, et materiale eller måske bare små designforskelle, som i sig selv ikke betyder, at det er tale om et nyt produkt.

 

I Cloud har du mulighed for at gøre brug af en massiv variantstyring med en B2C webshop. Og det er på hvad end for nogle parametre, der har betydning for din webshop. Styringen kan således række fra størrelser og farver og helt over til mere avancerede sorteringer.

 

Og du er ikke begrænset. Via en let brugerflade vælger du simpelt varianter til og fra. Og kombinerer dem, som du synes.

 

Nogle af de mest populære varianter i Cloud omfatter:

  • Farve
  • Størrelse
  • Model
  • Brand

 

Mens nogle af de mere avancerede varianter i Cloud omfatter:

  • Pakning
  • Materiale

 

 

 

Læs mere om varianter i Cloud her
Content

Content

Få den fulde redaktøroplevelse med nem og hurtig redigering af content og layout.

I Cloud vil du opleve:

  • En enkel redigering af artikler, bokse, landingssider og bannere
  • En fuldt tilpasselig produktpræsentation
  • En sidehåndtering med en fleksibel konfiguration 
  • Mulighed for at oprette fx nyheder og kalenderhændelser
Marketing

Marketing

Lad din back-end støtte og forbedre dine tekniske marketingtiltag.

I Cloud vil du opleve:

  • Nem brug af teknisk SEO
  • Schema.org markup, som sikrer korrekt definition af indhold
  • Mulighed for at oprettelse af ‘user friendly’ URL’er og SEO venlige webadresser
  • Fuld metadata og canonical support
  • Produkter inkluderet i sitemap.xml
  • Priser og produktvurderinger i Googles søgeresultater
  • Et Google Merchant Center-fee
E-mail marketing og campaign automation

E-mail marketing og campaign automation

Tag dine kunder med på hele rejsen og giv dem en god og personlig oplevelse.

I Cloud vil du opleve:

  • Mulighed for at oprette automatiske flows 
  • Mulighed for at udsende personlige e-mails
  • Brugemoduler med dynamiske og personlige produktvisninger
  • Mulighed for at gøre brug af en valgfri segmentering af kunder
  • Mulighed for at splitteste to versioner af dine e-mails
  • En udvidet rapportering og analyse af links og modtagerens handlinger
  • Mulighed for at gøre brug af ca. 300 individuelle events
Splittest

Splittest

Splittest dit indhold og oplev, hvordan små ændringer kan gøre en stor forskel.

I Cloud vil du opleve:

  • Nem adgang til test af forskellige versioner af indhold og design
  • Automatisk indsamling af data
  • Sammenligning af originaler og variationer, så du statistisk kan vælge en vinder
  • Forbedret konverteringsrate, længere sessionsvarighed, flere AddToCarts, øget klikrate, større kurvværdi osv.
Feed Framework

Feed Framework

Udnyt et af markedets bedste datafeedoptimerings- og styringssoftware.

I Cloud vil du opleve:

  • En større synlighed i Google-søgninger
  • En positiv indvirkning på Google Shopping, Pricerunner, Facebook, Amazon osv.
  • Mulighed for bruge feed-drevne søgeannoncer på Google
  • Muligheden for at sammenligne dit prisniveau med dine konkurrenters
  • At få indsigt i dine annoncers præstation helt ned på produktniveau
AI (Raptor Smartservices)

AI (Raptor Smartservices)

Udnyt automatiske og personlige produktanbefalinger samt smart sortering.

I Cloud vil du opleve:

  • Et intelligent anbefalingssofware
  • Mulighed for automatiske og personlige produktanbefalinger samt smart sortering
  • Indbyggede rabatter og en udvidet rabatordning
  • Både unikke og generelle kuponer
  • En indbygget analytikerdrevet up-selling funktion
Indkøbskurv

Indkøbskurv

Få et optimeret, let og hurtigt checkout flow, der opfylder dine kunders behov.

I Cloud vil du opleve:

  • Et fuldt tilpasset checkout flow
  • Indbyggede integration til betalingsgateways
  • Alternative fragtmuligheder
  • Fragtberegning
  • Fragt opsætning forskelligt fra B2C og B2B
Søg og filtre

Søg og filtre

Få en avanceret søgning og filtrering og sænk dit niveau af returnerede varer.

I Cloud vil du opleve:

  • En avanceret søgning baseret på Solr
  • En produktfiltrering baseret på specifikke specifikationer
Price Management

Price Management

Få en avanceret søgning og filtrering og sænk dit niveau af returnerede varer.

I Cloud vil du opleve:

  • Multi-valuta priser med mulighed for at vælge mellem 19 sprog og 186 valutaer
  • Nem og håndterbar moms og momsafgift
  • Kunde- og kundespecifikke priser
  • Et overskueligt betalingsflow, der sikrer tryghed
Kundeklub

Kundeklub

Skab en unik klub med loyale kunder, der tildeles point til yderligere køb på din shop.

I Cloud vil du opleve:

  • Mulighed for at oprette en loyal og tilbagevendende kundegruppe
  • Mulighed for at tildele kunder loyalitetspoint bl.a. ved bestilling
  • Mulighed for at oprette et produktsortiment, der kan købes for loyalitetspoint
Integrationsramme

Integrationsramme

Automatiserer dit arbejdsflow med integrationer til jeres ERP og lager.

I Cloud vil du opleve:

  • Predefinerede integrationsformater til grupper, produkter, brugere osv.
  • Automatisk og foruddefineret feltkortlægning for standard implementeringer.
  • Nem opsætning af integrationsjob
  • Live integration af dynamiske data som priser og lagerstatus
  • Windows-service eller micro-service til at overføre data fra eksternt system
  • Eksempler på integration fra et givet ERP-system - Microsoft AX, C5, NAV. e-conomic, DDD, Visma Net
  • Mulighed for tilpasning til jeres ERP, eller situation

Fragt i Cloud

Med Cloud kan du få den fragtintegration, du ønsker. På nuværende tidspunkt har vi et samarbejde med følgende fragtpartnere:

 

  • PostNord
  • GLS
  • PrivPak
  • Consigna
  • Webshipper

 

Vi anbefaler især Webshipper til B2c webshops. 

Webshipper samler ordrer og forsendelser fra ERP-systemer i én samlet fragtplatform, der giver dig frihed til at vækste din forretning via automatisk fragt og returhåndtering. Det betyder, at værktøjet automatiserer hele dit fragt- og ordreflow, så du kan sende pakker rundt i hele verden med dit foretrukne fragtfirma uden brug af andet end et scan med en håndscanner.

 

 

 

Læs mere om fragt i Cloud her

Vi tilbyder

pære

Sparring

Det er vigtigt, at du får integreret de løsninger, der passer på din forretning, så du giver dine kunder den bedste oplevelse.

tools

Integration

Vi sørger for en fuld integration mellem Cloud og de kanaler, systemer og funktioner, der passer til din strategi.

seo

Opdatering

Vi sørger for hele tiden at holde dig opdateret, så du ved, når der udvikles nye eller forbedres på eksisterende funktioner.

suport

Support

Har du spørgsmål, eller er der noget, der ikke fungerer som ønsket? Så yder vi support - tøv ikke med at kontakte os.

Marketing i Cloud

Når du har ansvaret for en B2C webshop og drømmer om online succes, er det vigtigt at have styr på marketing-delen. Uden marketing får du ikke ørenlyd blandt dine mange konkurrenter, og det er derfor vigtigt, at du gør en stor, grundig og vedvarende indsats for konstant at optimere på din markedsføring.

 

Derfor er Cloud selvfølgelig fuld kompatibel med Cookies og dermed tilbageholdelse af tracking. Og du får et Cookie-banner på din hjemmeside, der lever op til den nye GDPR-forordning.

 

Cloud understøtter brugerdata og produktdata via:

 

  • Google Tag Manager (brugerdata)
  • DataFeedWatch (produktdata)

 

Få desuden fuld understøttelse til en lang række marketing-programmer. Som nogle få kan nævnes:

 

  • Raptor Web Advisor
  • Raptor Mail Advisor
  • ActiveCampaign
  • Zapier
  • Sleeknote
  • Fomo
  • Beamer
  • Stamped
  • Tidio
  • Webpush
  • Four Sixty
  • Later.com

 

Og af analyse-programmer kan nævnes:

 

  • Google Analytics
  • Hotjar

 

 

 

Læs mere om marketing i Cloud her

Vi samler på glade samarbejdspartnere

Gå på opdagelse i vores Cloud cases.

Har du spørgsmål til en B2C-løsning med Cloud?

Udfyld formularen, så kontakter jeg dig hurtigst muligt.

Michael Almstrup
Director