Når du har ansvaret for en webshop og drømmer om online succes, er det vigtigt at have styr på marketing-delen. Uden marketing får du ikke ørenlyd blandt dine mange konkurrenter, og det er derfor vigtigt, at du gør en stor, grundig og vedvarende indsats for konstant at optimere på din markedsføring.
Derfor er Cloud selvfølgelig fuld kompatibel med Cookies og dermed tilbageholdelse af tracking. Og du får et Cookie-banner på din hjemmeside, der lever op til den nye GDPR-forordning.
Cloud er den back-end, der støtter og forbedrer dine tekniske marketingtiltag, så din online synlighed tydeliggøres. Det skyldes bl.a. det kæmpe lag af tracking og dermed data, som den muliggør især via Google Analytics og en fuld understøttelse til Enhanced Ecommerce.
Du får derfor overblik over alt, der har at gøre med produktdata og brugeradfærd såsom varegrupper, varetyper og brands, der bliver købt - og i det hele taget hele købsrejsen fra at en kunde ser et produkt, til det lægges i kurven, og det enten købes eller forlades. Kort sagt - alt det data Google Analytics og Enhanced Ecommerce kan rumme, kan Cloud sende ind i systemerne.
Ovenstående gælder selvfølgelig også det nye Google Analytics 4. Cloud's datalag er allerede tilpasset de nye muligheder.
Alt det data, Cloud henter fra platformen, sendes til Google Tag Manager - og det betyder, at det hurtigt og simpelt også kan sendes videre til andre kanaler. Så vil du fx gerne have sendt brugerdata videre til din Facebook Pixel, har du allerede alle de events, du kan bruge til bl.a. målgrupper. Men du er ikke begrænset. Du kan derfor sende dit data til alverdens programmer, hvad end det er Snapchat eller LinkedIn.
Fordi alt data, der har at gøre med, hvordan folk agerer med funktionerne på din hjemmeside, lagres i Google Tag Manager, kan det altså sendes alle steder hen. Og det betyder, at pludselig kan få udnytte din viden om, hvordan folk interagerer med filtre, søgeren, ‘læg i kurv’, checkout, hvor mange ordrer den enkelte kunde hidtil har lagt, hvilken rabatkode kunden har brugt og meget, meget andet til dine marketingtiltag. Dem kan du nemlig målrette og segmentere herefter.
Mange marketing-kanaler kræver også data bl.a. ift. produktdata og dermed ikke blot kundedata. Det foregår via feeds. Og derfor er Cloud også koblet fuldt sammen med programmet, DataFeedWatch.
DataFeedWatch er et avanceret værktøj, der gør det muligt for dig at konvertere ét feed til et utal af andre feeds. Derfor er det et datafeedoptimerings- og styringssoftware, der kan optimere dit produktdatafeed til Google, så du bl.a. bliver vist oftere i søgninger.
DataFeedWatch kan derfor have en positiv indvirkning på bl.a. Pricerunner, Facebook, Miinto, Amazon osv. Og derfor er det et værktøj, der generelt giver dig gode muligheder for at blive vist, når der foretages søgninger, der stemmer overens med dit produktudvalg.
Det betyder, at du med Cloud og DataFeedWatch får mulighed for at generere og optimere feeds på både shopping kanaler og markedspladser, du kan bruge feed-drevne søgeannoncer til at skabe gode kampagner på Google, du kan se, hvordan dit prisniveau er i forhold til dine konkurrenters og derfor finjustere din prissætning til din fordel, og du kan få et indblik i dine annoncers præstation helt ned på produktniveau.
Men det er ikke det hele. Cloud tilbyder integrationer til mange flere systemer og programmer. Det gælder fx Raptor og ActiveCampaign.
Raptor fungerer som Cloud indbyggede personaliseringsmotor. Det betyder at alt data, der har med interaktioner med produkter og varegrupper at gøre, samles på tværs af alle brugere på din hjemmeside.
Alt det data udvindes via kompliceret machine learning og kan bruges til at lave personalisering på Google Ads og din hjemmeside via bl.a. produktanbefalinger, sorteringer i varegrupper, søgeforslag og meget mere. Men det kan selvfølgelig også bruges andre steder som fx i emails via et BrugerID.
Og netop ift. emails er Active Campaign værd at nævne ActiveCampaign er nemlig også bygget tæt ind i platformen. Og det betyder, at alt data fra funktionerne på din hjemmeside sendes over i ActiveCampaign som events, der kan bruges til diverse tiltag ift. email-markedsføring.
Men Cloud er også bygget sådan, at tilmelder man sig et nyhedsbrev via fx checkout eller formularer på din hjemmeside, bliver BrugerID’et fra Cloud sendt med over i ActiveCampaign. Kommer man senere fra samme email, men fra en anden enhed, kan man således kobles sammen med sit BrugerID.
Derfor er det let at spore og følge folk på tværs af enheder.
Læs mere om ActiveCamapign her.
Analyse handler om at blive klogere. Derfor er Cloud bygget til at lave splittests gennem Google Optimize, Googles splittestværktøj. Det betyder, at du kan tage to versioner af fx dit varekort (eller hvad end du gerne vil teste) og teste op mod hinanden. Google Optimize vil sørge for automatikken mellem de to versioner, så der bliver tændt og slukket for dem.
Når du vil lave ændringer på din hjemmeside, kan du derfor med fordel teste dem af først via forskellige versioner, du kan tænde og slukke for, som det passer dig. Og så er det sikret, at du ender med den absolut bedste version.
Med Cloud kan vi også godt lide tankegangen bag ‘best-of-breed’. Og derfor udnytter vi alt det, som de forskellige programmer byder på - også når det kommer til analyse.
Det betyder, at du i Cloud ikke har mulighed for at finde analyser på alt det data, du samler ind via din tracking. Her skal du ind i de forskelliger programmer og gøre brug af deres analyse- eller rapport-lag. Det er fx noget, der gør sig gældende med Google Analytics, som altid vil være det bedste program til analyse.
Vi tror derfor ikke på, at vi skal opfinde den dybe tallerken og har i stedet sørget for en fuld tilkobling til de bedste analyseværktøjer på markedet.
Cloud understøtter selvfølgelig også SEO fuldstændig efter alle tænkelige standarder.
Det gælder fx i forhold til:
Dermed sagt er det nemt for dig at oprette ‘User friendly’ URL’er, SEO-venlige webadresser og Schema.org markup, der sikrer korrekt definition af indhold. Og du kan udnytte teknisk SEO.
Teknisk SEO dækker over det tekniske fundament såsom website, server og domæne og dermed din mulighed for fx at kontrollere, hvilke sider de forskellige søgemaskiner har adgang til. Under teknisk SEO falder også emner som duplikeret indhold, som for mange webshops er et stort problem. Derfor håndterer Cloud duplicate content med automatiske 301’er og canonicals, og du får adgang til fuld metadata og canonical support.
Gå på opdagelse i vores Cloud cases.
Udfyld formularen, så kontakter jeg dig hurtigst muligt.
Danmark
Lægårdvej 86
7500 Holstebro
CVR nr.: 29150966