Vi kender det alle… Vi bliver bombarderet med ligegyldige produktanbefalinger og købs-knapper online. Det larmer, og derfor bliver vi irriterede. Og i takt med at vores frustration stiger, daler konverteringsraterne hos de mange webshops.
Hvorfor?
Simpelt....
Vi bliver nemlig præsenteret for produkter, varer og ydelser, der ikke passer på os - så hvorfor skulle vi foretage et køb?
Den problematik har Raptor taget i sin hule hånd. Med Raptor er der nemlig tale om en vaskeægte omnichannel markedsleder inden for personaliserede anbefalinger til både web og e-mail.
Det vil sige, at du med Raptor vil opleve en platform, der indsamler og anerkender hver enkelt bruger og dennes adfærd og præferencer ud fra en intelligent anbefalingssoftware, der bygger på Data Mining, Machine Learning og avancerede algoritmer.
Det gør det muligt for dig at tilbyde dine kunder relevante produkter og indhold på tværs af alle dine platforme og kanaler. Den adfærdsmæssige forståelse bidrager derfor samlet set til en bedre kundeoplevelse, og for dig betyder det kundefastholdelse, øgede konverteringer og større ‘Basket size’.
TIP:
Vores tests viser, at du kan øge konverteringsraten med 36% og antallet af produktklik med 80% ved at tilføje Raptor i toppen af dine varegrupper på din webshop.
“Skal du også lige have det her med?” Vi kender det alle, når vi står ved kassen, og ekspedienten venligt spørger, om vi også skal have den lille ekstra ting med. Egentlig er det vildt irriterende, men faktum er, at det virker! Og derfor bør du overføre det til din webshop og bruge relevante og personaliserede anbefalinger. Det er præcis det formål Raptor Web Advisor har.
Raptor Web Advisor lader dig vise produktanbefalinger til dine kunder i realtid på din webshop. Det foregår via velvalgte placeringer af relevante produktbånd. Og det er derfor din mulighed for at komme i besiddelse af værdifuld data, der konstant lærer om og genkender hver af dine besøgende.
Og det er nemt at komme i gang.
Du integrerer bare Raptor’s API-løsning og tilpasser den din nuværende platform. API-tracking-scriptet indsamler, lærer og genkender hver af dine besøgende på din webshop, og derfor holdes der altid skarpt øje med deres ageren. Og det er den data, du bruger til at foretage en direkte personalisering, der er specifikt målrettes den enkelte kundes unikke præferencer og tidligere shopping-historik.
Raptor Web Advisor tilbyder forskellige, avancerede anbefalingsmoduler, så du kan få præcis den visning, du ønsker. Det betyder, at du fx kan vise, hvad der er mest populært på din shop lige nu, hvad andre har købt, hvad andre har set, relaterede varer til din kundes kurvindhod. Der er mange muligheder.
De har alle det til fælles, at det personlige produktvalg er med til at optimere dit salg, maksimere dit krydssalg, øge dine konverteringsrater og forbedre den generelle brugeroplevelse på din webshop.
Kort fortalt…
Der er især 3 grunde til, at du bør bruge Raptor Web Advisor:
Produktanbefalingerne baseres på den enkelte brugers historie og adfærd på din webshop. Hensigten er derfor, at de personlige produktanbefalinger vil inspirere dem til at konvertere til betalende kunder og evt. overveje nye produkter.
Du kan gøre massivt brug af dit store datalag ved et generere en visning med supplerende og lignende produkter, når en kunde befinder sig på fx en bestemt produktkategori. Det baseres på tidligere kunders adfærd.
Konstant kan du forbedre oplevelsen på din webshop ved at holde øje med dit data. Derfor kan du hele tiden arbejde for øget salg, højere konverteringsrater, større gennemsnitlig ordreværdi, større ‘Basket size’, eller hvad ellers du gerne vil måle på.
Algoritmer forudsiger de produkter, der sandsynligvis købes af den enkelte kunde. Det baseres bl.a. på personoplysninger og relaterede køb.
En personlig kunderejse er en effektiv måde, du kan skille dig ud på. Og det giver dine kunder en god oplevelse, så de vil være ivrige efter at komme tilbage.
Skab høj relevans for den enkelte kunde ved at sende ensartede beskeder på tværs af alle kanaler med det rigtige indhold og på det rigtige tidspunkt.
Relevante produkter betyder mere tid brugt på webshoppen og flere gennemsnitlige sidevisninger, som er afgørende for din placering.
Skab en unik kunderejse ved at spore adfærdsmæssige data på tværs af alle enheder og opbyg en personlig visning til den enkelte kunde.
Uanset forretning eller størrelse kan personaliseringsløsningerne tilpasses individuelle forretningsmål. Motoren er nemlig fleksibel og uden begrænsninger.
Kender du det der med at sidde på en webshop og søge lidt forvildet rundt i det store udvalg? Du ved ikke helt, hvad du leder efter - og derfor har du behov for at blive inspireret og ledt i den rigtige retning. Men inspiration er ikke nok, relevans er nemlig mindst lige så vigtigt.
Så hjælp dine besøgende med at finde det, de leder efter.
Det kan du gøre med Raptor Search Advisor. Her er der nemlig tale om et værktøj, der skaber et overblik over det store udvalg af produkter, du tilbyder lige såvel, som det giver den bedste og mest personlige oplevelse til hver enkelt af dine besøgende.
Derfor får du med Raptor Search Advisor det bedste fra to verdener - en individuel, personlig søgning kombineret med fordelene ved den semantiske on-site søgning.
Raptor Search Advisor opretter relevante og personlige søgninger ved at rangordne dine kunders mange søgeresultater. Det baseres og sorteres på bl.a. tidligere køb, prisniveau, personlig relevans, popularitet og nuværende købsadfærd - og det hele sker inden for bare nogle få sekunder!
Det foregår nemlig i realtid. Det betyder, at uanset hvornår din webshop besøges, så vises der en opdateret søgning med personaliserede anbefalinger.
Du skal derfor bare give den bedst mulige søgeoplevelse. Det er nemlig den bekvemmelighed og service, der gør det lettere for dine besøgende at finde lige præcis de produkter, de ikke kan leve uden - og så er der større sandsynlighed for, at du vil opleve optimerede salgs- og konverteringsfrekvenser og en forbedret brugeroplevelse på din webshop.
Og bedst af alt, så er det både hurtigt og let at komme i gang med Raptor Search Advisor. Implementeringen foregår nemt, og den kan integreres med alle søgemaskiner. Derfor er værktøjet relevant for dig, uanset hvilken løsning du bruger.
Med det sagt, er der især 3 grunde til, at du bør kende til Raptor Search Advisor:
Personlige søgeanbefalinger baseres på de besøgendes nuværende og tidligere adfærd og interaktioner på webshoppen. Derfor kan du tilbyde en on-site-søgning, der er skræddersyet den enkelte.
Fremvis populære produkter, nyheder, mest solgte produkter osv. og skab på den måde social proof, der bl.a. kan føre til en højere ordreværdi. Brug også metoden til at rydde dit lager for produkter, du gerne vil af med.
Når du kun har få sekunder til at fange en besøgendes opmærksomhed, er det vigtigt, at du bruger den rigtige taktik. Gør det derfor let for den enkelte at finde de rigtige produkter og inspirér dem til at overveje nye produkter, de måske ikke ellers havde fundet.
Web Advisor lader dig skabe en unik shoppingoplevelse. Det øger dine kunders kurvstørrelse, ordreværdi og konverteringsrate generelt og bidrager til en betydeligt bedre oplevelse, der kan betyde større kundeloyalitet.
Search Advisor rangerer dine produkter efter relevans baseret på både nuværende og tidligere browsing- og købsadfærd. Det forbedrer søgeoplevelsen og øger sandsynligheden for, at kunderne finder det, de leder efter.
Mail Advisor lader dig sende personaliserede e-mails med bl.a. produktanbefalinger. Den unikke service inspirerer dine nyhedsbrevsmodtagere til at engagere sig og konvertere til betalende kunder.
‘Pliiing’... Endnu en tilbudsmail. Den åbnes, scrolles igennem og arkiveres hurtigt. Mest af alt minder den nemlig om spam, fordi den er fyldt med uinteressante produkter.
Og netop derfor bør du sende mere personlige og relevante e-mails til din nyhedsbrevsmodtagere med Raptor Mail Advisor.
Raptor Mail Advisor er et program, der via store mængder af data automatiserer de produkter dine nyhedsbrevsmodtagere præsenteres for i dine mails. Det er særligt populært at gøre brug af ‘Nyheder’ og ‘Bestsellers’.
Men der kan også opsættes triggers. Det betyder, at du kan personalisere de produkter, den enkelte modtager får vist i en mail. Du kan fx sende mails med ‘Personlige anbefalinger’ eller ‘Du har sidst kigget på’.
Raptor Mail Advisor gør det derfor muligt for dig at forbedre dine e-mail-kampagner med dynamiske og personaliserede produktanbefalinger. På den måde kan du kommunikere med dine modtagere via individult tilpassede e-mails med brugerspecifikt indhold.
Du smider nemlig bare dit Raptor-modul ind via HTML, og så klarer systemet resten. Modulerne viser automatisk produkter i realtid. Og derfor kan du altid holde dine modtagere opdaterede.
Løsningen er uafhængig af din platform og kan integreres med alle e-mail-systemer. Derfor er det den perfekte mulighed for at øge dit kundeengagement og din gennemsnitlige ordreværdi ved et forbedret krydssalg, en lavere afvisningsprocent og en højere konverteringsrate.
Og så er dine mails også bare mere interessante at åbne og læse. Derfor kan det også have indflydelse på bl.a. åbningsrater, klikrater og spamrater.
Lad os lige opsummere...
Der især 3 grunde til, at Raptor Mail Advisor er smart:
Personlige anbefalinger baseres på brugerspecifik adfærd og vises som produktbilleder, der er skræddersyet den enkelte modtager.
Tilpasningen sker i realtid. Det betyder, at selvom en modtager åbner e-mailen flere dage efter udsendelse, så vil den stadig være baseret på seneste adfærd.
Konstant kan du forbedre oplevelsen i dine e-mails ved at holde øje med dit data. Derfor kan du hele tiden arbejde for øget salg, højere konverteringsrater, højere åbningsrater, højere klikrater, lavere spamrater, eller hvad ellers du gerne vil måle på.
Gå på opdagelse i vores Cloud cases.
Udfyld formularen, så kontakter jeg dig hurtigst muligt.
Danmark
Lægårdvej 86
7500 Holstebro
CVR nr.: 29150966