I de seneste år er konkurrencen på uddannelsesområdet blevet hårdere. Og derfor er det vigtigt, at skoler tænker og arbejder kommercielt med den digitale tilstedeværelse for at øge synligheden, antallet af tilmeldinger og det at servicere potentielle kursister eller elever.
Først og fremmest bør du derfor stille krav til din hjemmeside.
Du skal sørge for, at brugerfladen er simpel og intuitiv at forholde sig til, så eventuelle kursister og / eller elever kan finde vej til deres drømmeuddannelse eller det kursus, der ud i fremtiden kan bane vejen for deres hverv.
Vi ved, hvad der tiltrækker målgruppen, hvordan den fastholdes, og hvordan den konverteres. Derfor har vi bl.a. udviklet vores eget kursusmodul og en Full Service med et kursus-CRM, der lader dig administrere alt den data, der knytter sig til et kursusudbud, lige såvel som vi har designet og udviklet hjemmesider til skoler og uddannelsesinstitutioner med fokus på bl.a. UX.
Og med vores marketingafdeling, der dagligt arbejder med en række samarbejdspartnere inden for uddannelsesområdet, kan vi hos MCB knytte knuden på de tiltag, der giver dig de ønskede tilmeldinger.
Vi har selvfølgelig også styr på og rådgiver om webtilgængelighed.
Inden for uddannelsesinstitutionerne fordeler vores samarbejdspartnere sig primært i 2 grupper.
I første gruppe finder vi de uddannelser, der udelukkende søger et brugervenligt kursusmodul, der kan integreres på deres nuværende hjemmeside samt med yderligere anvendte systemer. Det skal være simpelt at anvende og tilgodese den eventuelle kursist.
Og så er der dem, der søger et nyt CMS på fx Cloud, Umbraco eller HubSpot, og som prioriterer brugervenlig styling, lettilgængelige moduler, fuldt overblik i Google Analytics, automatiseret marketing og effektive kursusagenter.
Uanset hvilken grupper du hører til, bliver du en del af vores ERFA-fællesskab. Her vidensdeler vi om alt inden for education.
Vores ERFA dage giver sparring og rådgivning til alle, der arbejder inden for skolesektoren. Du lærer, hvordan du optimerer digitale processer, så du er konkurrencedygtig og får flere tilmeldinger til kurser og uddannelser.
ERFA dagene til formål at facilitere et inspirerende miljø, hvor alle inden for uddannelsessektoren kan vidensdele med ligesindede kollegaer og din digitale partner inden for voksen- og efteruddannelse, MCB.
Hos MCB mener vi, at det er vigtigt med gennemsigtighed i de opdateringer og udviklinger, der finder sted. Derfor er vi altid åbne for nye ideer og inputs.
Vi ved nemlig, at din erfaring er vigtig.
Vælger du at benytte dig af mulighederne med Cloud (MCB's eget system), bliver du derfor en del af et udviklingsfællesskab.
I udviklingsfællesskabet er der fokus på brugerdrevet innovation. Det betyder, at du som Cloud kunde får en gyldig stemme ift. udviklingen af Cloud. Du kan fx foreslå ideer til nye udviklinger og stemme på andres ideer.
Gå på opdagelse i vores Education cases.
Det er afgørende, at du både tænker og arbejder kommercielt med marketing i et konkurrencepræget marked. På den måde øger du ikke blot synligheden på dine kurser og / eller uddannelser, du øger også antallet af tilmeldinger til disse, og samtidig giver du den service, som potentielle kursister og elever behøver for at konvertere.
Vi hjælper dig derfor også med dine marketingtiltag.
Vores specialister sørger med at kortlægge, planlægge, eksekvere og justere på din marketingstrategi, så den stemmer overens med ikke bare din målgruppe, men også dit marketingbudget. Det er vigtigt, at det fordeles mest effektivt på de kanaler, hvor du kan opleve den største effekt.
Udfyld formularen, så kontakter jeg dig hurtigst muligt.
Det bedste, automatiske mailflow inden for uddannelsessektoren
Arbejder du på en af landets mange skoler inden for særligt voksen- og efteruddannelse? Og sidder du med det daglige marketing-ansvar, hvorfor du bl.a. er beskæftiget med e-mail marketing, automatiseringer og datastrømme i et system som fx ...
Danmark
Lægårdvej 86
7500 Holstebro
CVR nr.: 29150966