FÅ DINE CALL-TO-ACTIONS TIL AT KONVERTERE

Enhver B2B virksomhed ønsker flere leads, men alligevel bruger mange virksomheder ikke en effektivt opfordringer til en handling.
hubspot-platinum-horizontal-white

6 TIPS DER FÅR DINE CALL-TO-ACTIONS TIL AT KONVERTERE

 

 

Dem kalder vi for CTA'er (Call to action)

For at generere nye leads skal alle dine sider have mindst en opfordring til handling, der vil lede den besøgende til at tage en bestemt handling.
Og her er det vigtigt at være specifik i, hvilken handling du vil have din besøgende til at tage.

Så hvis du ikke bruger opfordringer til handling, hvordan skal dine besøgende så finde det næste inspirerende indhold eller alle virksomheders hovedmål - at en besøgende bliver kunde?

Når du tilføjer en CTA på din side, er det vigtigt at have disse fem principper i hovedet:

 

 

 

Gør det klart, hvad dit tilbud er

 

Når du arbejder med CTA’s er det vigtigt at være kort og konkret i dit budskab!
Stop med at skrive lange tekster som “Vi sidder klar til at snakke uforpligtende med dig”.

Dine besøgende ved godt at de med 99% sikkerhed, ikke skal betale for at høre omkring din service eller få svar på spørgsmål der kan lede til et salg.Så kort og konkret - hvad er dit mål?“Få hjælp”, “Book møde” eller “ Få en gratis demo”

 

 

Gør det handlingsorienteret

 

Når du er i gang med at lave din CTA, hvor princippet er at gøre det klart hvad dit tilbud er - så er det også mindst lige så vigtigt at gøre dette handlingsorienteret.

Ikke mange ville klikke på et link hvor der stod “Hvordan kommer du i gang”.

Hvis der stod “Kom i gang nu”, ville dette indbyde til en handling som man ved der nok kun tager et klik.

 

 

 

Altid i toppen


Hvorfor tror du at indkøbskurven altid er øverst til højre på en netbutik?
Det er fordi det er kerne af hvad nethandel handler om.

..Ingen køb, ingen nethandel.Desværre ser vi flere der vælger at gennem deres kontaktoplysninger væk under “om os”, helt nede på personalesiden og nogle gange endnu værre - i bunden på deres hjemmeside.

Virksomheden subit er ikke i tvivl om hvad der er vigtigt for dem.
Deres besøgende skal høre mere om deres platform.

 

 

Få det til at skille sig ud

Det tager i gennemsnit 2,3 sekunder for hjerne, at bestemme sig for udtrykket og danne sig et billede over de inputs - din side giver den besøgende.

Så vær meget klar i “spyttet” og få fremvist dit vigtigste budskab først.
Din CTA!..

Hvis en besøgende kommer organisk fra google, har de allerede et indtryk af hvad du er.

Det samme sker via annoncering på sociale medier, da det helt sikkert ikke er den første annonce der har givet dig en klik konvertering.

Så brug din energi på at A/B teste de sider der driver mest trafik til dig.Hvilke farve virker bedst, hvilken tekst performer bedst osv.

 

 

 

Budskabet skal matche titlen på din landingsside

 

Når du begynder at arbejde på en landingsside, har du også taget stilling til hvorfor lige præcis den side skulle produceres.
Det kan være at du gerne vil rangere på Google omkring dette emne og drive inbound marketing, men det kan også være en side der forklare omkring et emne på dit produkt.

Uanset hvad dit emne skulle omhandle, er det vigtigt at tage en tidlig beslutning omkring hvad dine CTA’er skal lede til.

Der er jo ingen grund til at lede til et møde, hvis du fremviser et produkt og gerne vil give en demo?

 

 

Sørg for at dine CTA’er matcher den købsrejse
som den besøgende er i

Strategien med at placere dine CTA’s rigtigt, er den skjulte kerne til at få succes med call-to-actions.

Hos MCB opdeler vi vores leads i kategorier som fx; subscriber, lead, MQL, SQL, kunde, ambassadør.

 

Herunder har vi indsat en Smart CTA, der kigger på hvilken kilde der har henvist dig til vores blogpost.
Dette er blot en af metoderne du kan arbejde med smart CTA, for at være relevant for den besøgende.

 

Dette gøres både for at alle kan se deres stadie i CRM, men også for at vi kan fremvise de rigtige CTA’er - til hvilken del af købsrejsen de er på via HubSpot CMS som vores hjemmeside kører på.

Så når en bruger er i stadiet “MQL”, arbejder marketingsafdelingen aktivt med at give dem relevant indhold og dertil retter vores CTA’er sig til en handling som fx. “Download whitepaper”.

Budskabet bliver efterfølgende radikalt ændret når de er i “SQL” og et salgsarbejde er i gang eller vores leadscore vurdere dem til at være modnet til salg.
Der arbejder vi mere målrettet efter “Book møde”, “Fortæl mig mere” osv.

På denne måde, bliver vi super relevant for den besøgende og hæver konverteringsraten betydeligt!



Start med at jagte quick wins

Du sidder måske og tænker.. “Jeg skal bare i gang nu”.God idé! :)
Men din startside får med 99% sandsynligvis flere besøg end nogen af ​​dine andre sider. På grund af dette vil jeg råde dig til at starte der. Her er det et must at have flere opfordringer til handling, der vil appellere til de forskellige typer besøgende og bruge A/B test på disse.


Nogle er måske på jagt efter din service, hvor andre er udkig efter en prøveFor eksempel kan det omfatte disse tre opfordringer til handling: download af whitepaper, produktdemo og tale med en specialist.

Brug for hjælp?

Martin Mensbo Christiansen
Head of HubSpot