Leder du efter nyt job? MCB er en arbejdsplads med rig mulighed for fleksibilitet og hjemmearbejde, og vi værdsætter frihed under ansvar.
Er du på udkig efter en praktikplads? Hos MCB har du muligheden for at opleve hverdagen som en del af vores digitale marketingafdeling.
Godt! Er vi enige om, at det er en god ide at beskæftige sig med e-mailmarkedsføring og dermed udsende nyhedsmails?
Hvis ikke, så lad os overbevise dig her på siden.
Så langt så godt!
Næste issue… Måske sender du allerede nyhedsmails, men de bliver ikke læst af dine modtagere. Hvordan kan det være?
Simpelt!
De er simpelthen for uappetitlige. Når du står i Frugt og Grønt-afdelingen nede i dit lokale supermarked, så vælger du aldrig de slatne tomater og de brune bananer.
Hvorfor? Fordi de ikke ser særlig lækre ud.
Og det samme gælder dine nyhedsmails. Hvis ikke de er friske og lige til at spise, så bliver de valgt fra mellem de mange andre mails, som vi alle dagligt modtager i læssevis.
Det handler derfor om at skille sig ud og på den måde slå igennem i den store mængde af støj. Og om at gøre det så godt, at dine nyhedsmails slet ikke er til at stå for. Og derfor er der nogle meget simple trin, som du i hvert fald skal undgå.
Kan du nikke genkendende til bare ét af dem på den 30-punkter lange liste, så har du løsningen! Væk med problemet!
Som jeg sagde - simpelt!
Lad være med kun at bruge skriftstørrelse 12, en smart font og måske oven i købet kursiv
Sæt masser af luft ind i dine nyhedsmails, så bliver de straks mere overskuelige
Man vælger en bog ud fra bagsideteksten og en mail ud fra emnelinjen - husk det.
GAB… Kedeligt! Mange sletter netop de der åndssvage ‘nyhedsmails’
Ja, vi elsker gratis ting. Men mange spamfiltre sorterer det ord fra
Udnyt den ekstra linje! Den er afgørende for om dine modtagere vælger at åbne dine nyhedsmails
Vær interessant i din skrivemåde, brug sjove billeder, skræmmende videoer og fængende emojis.
Brug din data og lær dine læsere at kende. Hvad vil de have?
Du skriver ikke til FLERE personer, du skriver til den her ENE loyale læser - brug ‘du’ og ‘dig’
Dine modtagere glemmer dig og synes, du er uinteressant
Det kan også blive for meget af det gode - hold dig til ca. 2 mails om ugen
Hvem gider modtage en nyhedsmail fra banken? Brug i stedet dit navn
Salgsteksten hører til på hjemmesiden - dine modtagere fortjener mere end det!
Har du et VIRKELIG godt tilbud, så er det lige præcis dine modtagere, der fortjener det
Send lige din gamle dansklærer en kærlig tanke, før du melder en nyhedsmail færdig
Når du har fundet en god skabelon, så tro ikke, at den altid kan bruges tankeløst
Send på forskellige tidspunkter, forskellige dage, brug forskellige toner osv. Hvad virker bedst?
Så kan du lige så godt lade være med at sende dem!
Hvis det virker for dem, hvorfor skulle det så ikke virke for dig?
Hvem gider et halvhjertet stykke arbejde? Er det virkelig, hvad dine modtagere er værd?
Hvorfor skal jeg modtage nyheder om havestole, når jeg er interesseret kjoler?
Forkæl, servicér og giv god kundeservice. Beløn fx ved fødselsdage eller jubilæer
Din holdning skinner igennem i dine nyhedsmail, som straks kommer til at virke ligegyldige
Du kan gøre dine mails langt mere unikke. Der er en grund til, at funktionerne er der
Mange programmer kan MEGET mere end blot at sende mails ud - udnyt funktionerne, du betaler jo for dem! Vi anbefaler programmet, ActiveCampaign.
Skab en samlet marketing strategi og få en rød tråd gennem hele dit setup
Sådan sikrer du en problemfri international ekspansion med Shopify
At ekspandere til nye markeder kan virke som en uoverskuelig opgave. Tidligere var det ofte forbundet med høje omkostninger, tidskrævende processer og en risiko for at lave fejl, der kunne koste dyrt. Men med de rette værktøjer og en ...
Avanceret rapportering i HubSpot: Sådan bygger du tilpassede dashboards
At have et klart overblik over din virksomheds data er afgørende for at træffe gode beslutninger. Med tilpassede dashboards i HubSpot kan du samle og visualisere de vigtigste tal, der betyder noget for netop din forretning. Uanset om du ...
Sådan gør du din webshop klar til julesalget 2024
Julesalget er årets travleste periode for webshops, og konkurrencen om kundernes opmærksomhed er hårdere end nogensinde. For at sikre at din webshop skiller sig ud og leverer en fejlfri kundeoplevelse, kræver det forberedelse, optimering ...
Danmark
Lægårdvej 86
7500 Holstebro
CVR nr.: 29150966
Litauen
Laisv'es g. 14
Mazeikiai