Leder du efter nyt job? MCB er en arbejdsplads med rig mulighed for fleksibilitet og hjemmearbejde, og vi værdsætter frihed under ansvar.
Er du på udkig efter en praktikplads? Hos MCB har du muligheden for at opleve hverdagen som en del af vores digitale marketingafdeling.
30 råd til den gode emnelinje i dine nyhedsmails
Dit nyhedsbrev er ikke unikt.
Jeg kan lige så godt lægge svesken på disken og sige det ligeud. Der er allerede et væld af andre afsendere, der har NÆSTEN samme budskab som dig.
Men bemærk ordet ‘NÆSTEN’.
Det er det, du skal have fokus på.
For der er alligevel noget ved dig, der er anderledes. Men hvad?
Trommehvirvel…
Din emnelinje! TADA!
Eller… sådan bør det i hvert fald være.
Derfor skal du skrive en knaldhamrende god emnelinje, der sørger for, at dine modtagere vælger din nyhedsmail frem for din konkurrents, der har NÆSTEN det samme budskab som dig. Det er din emnelinje, der afgør, om din nyhedsmail er værd at åbne, og derfor skal den skille sig ud - markant!
Når jeg fortæller dig, at du skal bruge lige så lang tid på at udforme din emnelinje og din pre-header, som det tager dig at skrive hele nyhedsbrevet, så er jeg altså ikke fuld af løgn. Lige præcis de to linjer er nemlig forskellen mellem knald eller fald!
Dog er dit indhold altid vigtigt, når du vil blive ved med at opretholde interessen for dine nyhedsmails.
1. Brug det modtageren er bange for og gerne vil undgå |
2. Fortæl modtageren, at du kan løse et problem og gøre livet lettere |
3. Vi har alle travlt. Fortæl derfor at du kan spare din modtager for noget tid |
4. Brug mystik… uhh |
5. Stil et spørgsmål |
6. Lav overskuelige ’sådan’-overskrifter |
7. Brug ‘du-skal-møde-modellen’ |
8. Brug ‘citat-modellen’ |
9. Brug data-modellen |
10. Brug paranteser for at gøre din mail mere unik |
11. 11. Brug årstal, antal og toplister |
12. Brug antal |
13. Brug toplister |
14. Brug humor |
15. Brug storytelling |
16. Brug ikke mange STORE BOGSTAVER |
17. Brug ikke flere unikke tegn !*#%& |
18. Brug ikke spamord som fx ‘Gratis’ |
19. Personalisér emnelinjen |
20. Vær præcis |
21. Placer de vigtigste ord først |
22. Hold dig fra det indlysende og vær i stedet overraskende |
23. Brug emojis 😀 |
24. Udnyt den fulde længe på både emnelinje og pre-header |
25. Skriv emnelinjen som det første |
26. Brug den nødvendige tid |
27. Preview din tekst |
28. Tjek for stavefejl, kommafejl, knudrede sætninger osv. |
29. Hvad ville du selv åbne? |
30. Test hvad der virker |
Sådan mestrer du lead nurturing i HubSpot og konverterer leads til kunder
Lead nurturing er en af de vigtigste discipliner inden for moderne marketing og salg. Det handler om at skabe relevante og personlige oplevelser, der opbygger tillid og modner dine nye leads til at blive kunder. Med HubSpot kan du ...
Shopify Plus: Når du vil vækste din e-commerce-forretning
Shopify Plus er den ultimative løsning til ambitiøse brands, der ønsker at skalere deres online salg hurtigt og effektivt. Med avancerede funktioner, global skalerbarhed og uovertruffen brugervenlighed gør Shopify Plus det nemt at håndtere ...
Nye regler for webtilgængelighed i 2025 – er du compliant?
I 2025 bliver webtilgængelighed en gamechanger, når nye regler træder i kraft og stiller strengere krav til digitale løsninger. Med fokus på inklusion og brugervenlighed bliver det afgørende for virksomheder at sikre, at deres hjemmesider ...
Danmark
Lægårdvej 86B
7500 Holstebro
CVR nr.: 29150966
Litauen
Laisv'es g. 14
Mazeikiai