Op til 30% bedre konverteringsrate og 46% bedre klikrate på varegruppe
Har du nogensinde overvejet, hvor mange produkter du bør have på hver linje i din varegruppe? Hvis ikke, så bør du måske gøre det, for det kan faktisk have store betydning for din varegruppes performance.
Vi har testet det på mange af vores kunder, og selvom det er meget forskelligt, hvilket antal der performer bedst hos den enkelte shop, så er det værd at kende til DIT bedste antal.
Vi udførte bl.a. splittesten på Toolster.dk for at tilpasse shoppens varegruppegrid og opnå bedst mulig performance på hver enkel skærmstørrelse.
Version A viser 3 produkter på linje.
Version B viser 4 produkter på linje.
Version C viser 5 produkter på linje.
Og hos Toolster.dk viste det sig at med bare et enkelt produkt mere på én skærm og et enkelt produkt mindre på en anden skærmstørrelse, gav op til 30% bedre konverteringsrate og 46% bedre klikrate på varegruppe.
Altså… det giver rigtig god mening for dig at teste, hvilken visning der performer bedst hos lige netop din kundegruppe.
Datagrundlag: 3.644 sessions (Lille skærm, Tablet)
Konverteringsrate (Lille skærm, Tablet)
Klikrate på varegruppe (Lille skærm, Tablet)
Datagrundlag: 1.744 sessions (Medium skærm, Laptop)
Konverteringsrate (Medium skærm, Laptop)
Klikrate på varegruppe (Medium skærm, Laptop)
Datagrundlag: 1.744 sessions (Stor skærm, Ekstern computerskærm)
Konverteringsrate (Stor skærm, Ekstern computerskærm)
Klikrate på varegruppe (Stor skærm, Ekstern computerskærm)
*Sandsynligheden for at denne variant samlet set er bedst.
Vil du gerne i gang med at splitteste og gennemføre forbedringer på din webshop eller dit website?
Udfyld formularen herunder, så tager jeg kontakt til dig hurtigst muligt.
Holstebro
Lægårdvej 86
7500 Holstebro
CVR nr.: 29150966
Litauen
Laisv'es g. 14
Mazeikiai