Oplev 11% bedre konverteringsrate og 2% højere omsætning
Mange online shops har rigtig mange forskellige varekategorier - og mindst lige så mange underkategorier. Det kan for kunden godt komme til at virke både uoverskueligt og rodet. Og i værste fald får det kunden til at finde et andet sted at shoppe sine varer.
Det positive er, at det er godt for dine konkurrenter. Hurra for dem!
Det negative er, at du selv mister det salg…
Hvad vil du helst?
Vi lavede derfor en splittest på menuen hos Fjeldogfritid.dk, hvor vi testede to forskellige versioner op mod hinanden.
Version A er deres originale dropdown menu.
Version B er den mere overskuelige og simple dropdown menu.
Og resultaterne er ikke til at tage fejl af. Splittesten viser nemlig, at den nye dropdown menu giver en øget konverteringsrate på hele 11% og 2% højere omsætning. Sessionsvarigheden er desuden 13% kortere end tidligere, og selvom nogle vil mene, at det er et negativt resultat, så vidner det bare om, at kunderne hurtigere og lettere finder frem til de varer, de søger hos Fjeld&Fritid.
Så hvad venter du på?
Datagrundlag: 9.884 sessions.
Konverteringsrate
Omsætning
Sessions varighed
*Sandsynligheden for at denne variant samlet set er bedst.
Vil du gerne i gang med at splitteste og gennemføre forbedringer på din webshop eller dit website?
Udfyld formularen herunder, så tager jeg kontakt til dig hurtigst muligt.
Holstebro
Lægårdvej 86
7500 Holstebro
CVR nr.: 29150966
Vietnam
4th floor. No 39
Tran Quoc Toan Street
Hoan Kiem District