47% længere sessionsvarighed, 7% flere produkter set og 1% øget konverteringsrate.
Når en potentiel kunder søger efter et specifikt brand, er personen meget længere i købsprocessen, end hvis blot der blev søgt på fx ‘taske’ eller ‘vase’. Og netop derfor er det vigtigt, at din brandside er både overskuelig og god til at lede dine potentielle kunder mod mere inspiration.
Med det for øje opsatte vi en splittest af Sinnerup.dk’s brandside, der var bygget op som enhver anden almindelig varegruppe-side. Den testede vi op imod en mere spændende opbygning, som i toppen præsenterede Sinnerups mest populære brands og derunder en alfabetisk visning af alle brands. På den måde blev alle de forstyrrende elementer fjernet til fordel for en overskuelig visning af alle Sinnerups brands.
Version A er den originale brandside, der er opbygget som en almindelig varegruppe-side.
Version B er den nye brandside med de mest populære brands øverst og de resterende brands i alfabetisk rækkefølge under.
Og resultatet er klart!
Den nye brandside gav et positivt resultat på tværs af alle målpunkter. Den opnåede hele 47% længere sessionsvarighed, 7% flere sete produkter og 1% øget konverteringsrate.
Det tyder altså på, at de potentielle kunder bliver inspirerede af den nye landingsside. De klikker sig mere rundt på shoppen, og derfor fastholdes de selvfølgelig også i længere tid.
Datagrundlag: 3.153 sessions.
Sessionsvarighed
Antal sete produkter
Konverteringsrate
*Sandsynligheden for at denne variant samlet set er bedst.
Vil du gerne i gang med at splitteste og gennemføre forbedringer på din webshop eller dit website?
Udfyld formularen herunder, så tager jeg kontakt til dig hurtigst muligt.
Holstebro
Lægårdvej 86
7500 Holstebro
CVR nr.: 29150966
Litauen
Laisv'es g. 14
Mazeikiai