2% bedre konverteringsrate og 2% flere, der bevæger sig videre fra step 1 til step 2 i checkout
Overvejer du ofte dine muligheder for, hvordan du skal opnå mersalg og dermed en større kurvstørrelse fra den enkelte kunde? Det gør vi! Og vi ved, at des større ordrerne er, des sjovere er det for dig at sende dem afsted. Det betyder jo flere penge i kassen og mindre udgifter på fragt! Derfor afprøver vi hele tiden nye muligheder af for at se, om vi kan få kunderne til at køb mere ad gangen frem for at lægge op til flere små ordrer.
Og ofte går det rigtig godt, men ja.. andre gange går det knap så godt. Og det er den her splittest faktisk et eksempel på. Her havde vi nemlig ikke så god en idé.
Vi testede, hvilken forskel det gjorde med et produktbånd i checkout hos Newwear.dk. Vi forventede, at vi kunne lokke folk til at lægge en relateret vare i kurven, inden de færdiggjorde købet.
Version A er det originale clean checkout uden produktbånd
Version B er checkout, hvor der er tilføjet et produktbånd, der indeholder relaterede produkter til varerne i kurven.
Og som sagt - vi tog fejl!
Kort sagt kunne vi konkludere, at produktbåndet i checkout ikke havde den ønskede effekt. Den originale version af checkout uden produktbåndet havde faktisk 2% bedre konverteringsrate og 2% flere, der gik videre fra step 1 til step 2 i checkout.
Vores tese er derfor, at folk bliver mere forstyrret af produktbåndet, end de bliver inspireret. Derfor er det bedre at holde checkout så simpelt som muligt, så kunden i ro og mag kan færdiggøre købet uden at blive distraheret og få mulighed for at klikke sig bort.
Datagrundlag: 6.370 sessions
Konverteringsrate
Fra step 1 til step 2 i checkout
*Sandsynligheden for at denne variant samlet set er bedst.
Vil du gerne i gang med at splitteste og gennemføre forbedringer på din webshop eller dit website?
Udfyld formularen herunder, så tager jeg kontakt til dig hurtigst muligt.
Holstebro
Lægårdvej 86
7500 Holstebro
CVR nr.: 29150966
Litauen
Laisv'es g. 14
Mazeikiai