Øg konverteringsraten med 17%, "add to cart" events med 8% og omsætningen med 7% ved at tilføje Social Proof på dine produktsider.
Vi føler os trygge ved at handle på en webshop, når vi kan se, at andre også gør det. På den måde ved vi, at der foregår aktivitet, og at vi derfor ikke har at gøre med en inaktiv shop. Derudover føler vi os også mere inspireret til at gennemføre et køb, hvis vi kan se, at andre har købt samme produkt.
Vi lavede en splittest på Skoringen.dk, hvor vi testede den originale produktside uden Social Proof op imod en version af deres produktside med Social Proof.
Du skal være opmærksom på, at man på sin webshop kan opnå Social Proof gennem forskellige indstillinger, tiltag og værktøjer. I denne splittest har der været fokus på Social Proof i form af antal personer, der for nyligt har set eller købt et specifikt produkt. Informationen bliver vist under knappen "Læg i kurv".
Version A er den originale side, mens Version B er samme side med Social Proof.
Og resultaterne taler for sig selv. Ved at tilføje Social Proof i form af antal der for nyligt har set eller købt et specifikt produkt, har Skoringen.dk nemlig formået at øge deres konverteringsrate med hele 17%, "add to cart" events med 8% og omsætningen med 7%
Datagrundlag: 84.765 sessions
Konverteringsrate
AddToCart
Omsætning
*Sandsynligheden for at denne variant samlet set er bedst.
Vil du gerne i gang med at splitteste og gennemføre forbedringer på din webshop eller dit website?
Udfyld formularen herunder, så tager jeg kontakt til dig hurtigst muligt.
Holstebro
Lægårdvej 86
7500 Holstebro
CVR nr.: 29150966
Litauen
Laisv'es g. 14
Mazeikiai