Inbound Marketing

Med inbound marketing skalerer du din virksomhed, øger indtægterne og kommer forrest i feltet blandt dine konkurrenter. Så begynd at tiltrække de rigtige besøgende og kundeemner i dag.
Book gratis demo
HS logoer-1

Vi samler på glade samarbejdspartnere

Inbound marketing vs. Outbound marketing

Inbound marketing indebærer en 3-benet rejse, hvor det først handler om at tiltrække, dernæst konvertere og til sidst engagere relevante leads til din virksomhed. Inbound marketing er en strategi, der sætter flere kanaler i spil med alt fra strategisk content, en annonce til et indlæg på et socialt medie. Inbound marketing handler om at være nyttig og relevant for dine potentielle kunder og lede dem sikkert gennem rejsen fra ukendt til et lead, der er klar til at snakke med en sælger hos dig. 

 

Outbound marketing adskiller sig væsentligt fra inbound marketing med sin mere direkte tilgang og budskaber, som mere aggressivt skubbes ud til en defineret målgruppe. Modsat inbound marketing anvender outbound marketing traditionelle, betalte kanaler til markedsføring, som eksempelvis bannere eller annoncer på Google eller sociale medier som Facebook eller Instagram. Inbound marketing fokuserer derfor på synlighed, mens outbound marketing fokuserer på at skabe kontakt.

 

Og det er både på grund af prisen, aggressiviteten og den åbenlyse reklame-faktor, at outbound marketing i dag oplever et drastisk fald i sin virkning.

 

Dine potentielle kunder er rent ud sagt blevet immune over for den overeksponering, de møder hver dag - alle steder. Derfor er outbound marketing ikke nok. I stedet for at det vigtigt, at du forstår at tiltrække dem på nøjagtigt de parametre, der er relevant og interesserer dem. Og dét kan du med en inbound marketing strategi.

 

Når en potentiel kunde er i gang med at undersøge mulighederne for at købe et produkt, en ydelse, eller hvad end du udbyder i din forretning, er vedkommende allerede langt i sin kunderejse. Kunden har besluttet sig for, at der skal handles, vedkommende skal bare finde ud af hvor. Og hvorfor skulle det ikke være hos dig?

 

Her kommer inbound marketing ind i billedet. Inbound marketing handler om at være nyttig og ikke mindst relevant for dine potentielle kunder og lede dem sikkert gennem rejsen fra ukendt til et lead, der er klar til at tale med en af dine sælgere.

 

 

Inbound Kampagne beregner

Vores services

HubSpot

Analyse af persona

Vi udarbejder dybdegående analyser af dine købere og de udfordringer, de står overfor, så du får en målrettet inbound strategi, der tiltrækker og konverterer potentielle kunder.

HubSpot

Vedligehold

Løbende vedligehold så du ikke kommer bagud. Vi holder dig opdateret inden for inbound marketing, når nyheder kommer til, eller når indholdet skal justeres.

HubSpot

Specialistviden

MCB er HubSpot Premium Partner og derfor certificerede rådgivere i inbound marketing. Du finder specialister, som er velbevandret i strategien og ajour med de nyeste muligheder.

HubSpot

Marketing automation

Vi sikrer, at intet lead falder mellem to stole med opsætning af automatiserede arbejdsgange baseret på information indsamlet fra besøgende og leads.

HubSpot

Content marketing

Udvikling af værdifuldt indhold, der er målrettet potentielle leads og tilpasset de forskellige faser af købsprocessen. Det gælder både indhold til din hjemmeside og i din email marketing.

HubSpot

Målfokuseret marketingstrategi

Vi sætter os ind i dine mål og laver en inbound marketing strategi, der fører dig i mål med dine drømme og ambitioner.

Marketing
Marketing
Marketing
Marketing
Marketing
Marketing
Marketing
Marketing
Marketing
Kender du til Growth Driven-Design?

Få succes med Growth Driven-Design

Growth Driven Design (GDD) er en del af den inbound marketing strategi, der er udviklet af HubSpot. GDD er en teknik, der gør det nemt, hurtigt og effektivt at opbygge og vedligeholde dit website. I stedet for du 1 gang om året - eller sjældnere - opdaterer din hjemmeside, som ofte er dyrt og tidskrævende, så kan du gøre brug af Growth Driven Design. 

Med denne tankegang er din hjemmeside nødvendigvis ikke 100 % færdig den dag, du lancerer, men i stedet for justerer og forbedrer du hen af vejen. Løbende tester du din hjemmeside for at se, hvad der rent faktisk virker og opdaterer den derefter.

Hvad er outbound marketing?

Inbound marketing og Leadgenerering

Inbound marketing og leadgenerering er tæt forbundet, da inbound marketing hjælper med at tiltrække potentielle kunder, og leadgenerering hjælper med at indsamle oplysninger om disse kunder.

Ved at kombinere inbound marketing og leadgenerering kan du opbygge en effektiv salgstragt, der tiltrækker og konverterer kvalificerede leads til betalende kunder. Det er vigtigt at have en klar strategi og målgruppeanalyse på plads for at sikre, at indholdet og leadgenereringsteknikkerne er målrettet og effektive.

Vækst din virksomhed med HubSpot

Tankegangen bag inbound marketing stammer fra HubSpot, som er en verdenskendt CRM platform. HubSpot startede med en Marketing Hub, og platformen har sidenhen udviklet sig til en fuld pakkeløsning, som i dag består af hele 5 Hubs, som fokuserer på inbound marketing: Marketing Hub, Sales Hub, Operations Hub, CMS Hub og Service Hub. Hver Hub har unikke egenskaber, og tilsammen giver de helt optimale rammer for at effektivisere og skalere din forretning. Med de forskellige Hubs kan du:

 

Marketing Hub hjælper dig med at øge din trafik, konvertere besøgende til kundeemner og giver en positiv ROI. Med en marketing hub kan du bygge og forbedre din hjemmeside på egen hånd og udvikle det indhold, du skal bruge til inbound marketing.

 

Sales Hub er et kraftfuldt salgsværktøj, der gør det nemmere for dit salgsteam at lukke deals, vedligeholde relationer og administrere pipeline mere effektivt.

 

Operations Hub er det nyeste skud på stammen. Denne bruges ikke alene, men anvendes som et afgørende supplement til at udfolde de resterende Hubs optimalt. Det giver dig adgang til forbedret integrationer, datasynkronisering og programmerbare automatiseringer.

 

CMS Hub giver dig rammerne for at bygge et solidt og succesfuldt website. Sammenlignet med andre CMS platforme, er HubSpot CMS populær for sin sikkerhed, hastighed og skalérbarhed.

 

Service Hub indeholder alle værktøjer, du skal bruge for at tilbyde dine kunder hurtig, behagelig og problemfri service. Med denne Hub har du alt kundedata samlet ét sted.

 

HubSpot er i dag en komplet platform bestående af alt, du skal bruge til at vækste din forretning ét sted. Og så indeholder den alle værktøjerne til at drive en effektiv og succesfuld inbound marketing strategi.

Skal jeg fortælle dig mere om inbound marketing?

Udfyld formularen, så kontakter jeg dig hurtigst muligt.

Annemette Rosenkilde Lucas
Marketing Manager

Ofte stillede spørgsmål til Inbound Marketing

Hvad er inbound marketing?

Inbound Marketing består af en 3-benet reje for den potentielle kunde. Det handler om tiltrækning, engagering og sidst men ikke mindst handler det selvfølgelig om at give kunden en god oplevelse. Den gode oplevelse og måden, man arbejder med det på, er ikke anderledes, end den har været de sidste 10-15 år. Men det kræver ressourcer at nå i mål.

Hvad er outbound marketing?

Outbound marketing er de traditionelle kanaler til markedsføring, og dem du betaler for. Det kan fx være bannere eller annoncer på Google Ads eller Facebook. Det er en teknik, som modsat inbound marketing, mere aggressivt skubber et budskab ud til en defineret målgruppe.

Hvad er forskellen mellem inbound og outbound marketing?

Forskellen mellem inbound og outbound marketing ligger primært i tilgangen og kommunikationsmetoderne. Inbound marketing fokuserer på at tiltrække kunder ved at skabe værdifuldt indhold og opbygge relationer over tid. Outbound marketing involverer mere traditionelle metoder som reklamer og opkald, hvor budskabet sendes ud til en bredere målgruppe uden direkte invitation.

Hvad er fordelene ved inbound marketing?

Inbound marketing er en strategi, der fokuserer på at tiltrække og engagere potentielle kunder ved at levere værdifuldt indhold og skabe en meningsfuld interaktion. Det er en marketingstrategi, der fører mange fordele med sig som eksempelvis: Øget synlighed og trafik, Generering af kvalificerede leads, Styrkelse af kunderelationer, Lavere omkostninger, Målbart og tilpasningsdygtigt og Langsigtet værdi.

Hvad er nogle eksempler på inbound marketingstrategier?

Nogle eksempler på inbound marketingstrategier inkluderer content marketing (oprettelse og distribution af relevant indhold), søgemaskineoptimering (at forbedre synligheden i søgemaskiner), social media marketing (at engagere målgruppen på sociale medieplatforme), e-mail marketing (at levere relevant indhold via e-mails) og lead nurturing (at opbygge og pleje relationer med potentielle kunder).

Hvordan måler man succesen af inbound marketing?

Succes i inbound marketing kan måles på forskellige måder. Nogle af de almindelige målinger inkluderer antallet af besøgende på ens hjemmeside, antallet af leads genereret, konverteringsrater (for eksempel antallet af besøgende, der bliver betalende kunder), engagement på sociale medier og afkast af investering (ROI). Ved at overvåge og analysere disse  kan man vurdere effektiviteten af ens inbound marketingaktiviteter.

Hvor lang tid tager det at se resultater med inbound marketing?

Resultaterne af inbound marketing kan variere afhængigt af forskellige faktorer, herunder branchen, konkurrenceniveauet og målgruppen. Det tager typisk tid at opbygge en solid tilstedeværelse og etablerede relationer.

Hvad er Growth Driven Design?

Growth-Driven Design (GDD) er en proces udviklet af den amerikanske software platform, HubSpot, og indgår som en del af en inbound marketing strategi. Growth-Driven Design er en strategi til hurtigt, nemt og effektivt at opbygge og vedligeholde dit website. Strategien kan bruges, hvad end du skal opbygge et helt nyt website, eller du gerne vil vedligeholde dit nuværende.