Øg konverteringsraten på din shop med 12% ved at bruge Fomo
Vi har alle prøvet at gå ind i en fysisk butik, som er helt tom for kunder i forhold til en, som er fyldt med mennesker. Den butik, der er fyldt med mennesker, vil vi langt hellere handle i. Vi har nemlig en tendens til at lade os påvirke af 'Social proof', og derfor får vi en mere positiv adfærd, der kan gøre os villige til at handle.
Den adfærd, mener vi, også gør sig gældende på en online shop.
Og derfor bør du kende til featuren, Fomo.
Fomo eller "Fear of Missing Out" er en mindre boks, der jævnligt dukker op i bunden på din shop. Den fortæller når, hvad og af hvem, der bliver foretaget en ordre. Og for den potentielle kunde, der overvejer at handle hos dig, er det meget vigtig viden. Men hvorfor nu det?
Vi lavede en splittest på Helm.nu, hvor vi testede forskellen på at gøre brug af Fomo i forhold til ikke at gøre det.
Version A er en tilfældig original side uden Fomo, mens Version B er samme side med Fomo.
Og resultatet er tydeligt. Ved at gøre brug af Fomo har Helm.nu nemlig opnået at øge deres konverteringsrate med hele 12%.
Så måske bør du også tilføje Fomo til din shop?
Datagrundlag: 23.000 sessions
Konverteringsrate
*Sandsynligheden for at denne variant samlet set er bedst.
Vil du gerne i gang med at splitteste og gennemføre forbedringer på din webshop eller dit website?
Udfyld formularen herunder, så tager jeg kontakt til dig hurtigst muligt.
Holstebro
Lægårdvej 86
7500 Holstebro
CVR nr.: 29150966
Litauen
Laisv'es g. 14
Mazeikiai