Leder du efter nyt job? MCB er en arbejdsplads med rig mulighed for fleksibilitet og hjemmearbejde, og vi værdsætter frihed under ansvar.
Er du på udkig efter en praktikplads? Hos MCB har du muligheden for at opleve hverdagen som en del af vores digitale marketingafdeling.
Det er måske på tide, at du finder det perfekte CMS til at styre din virksomheds marketing- og salgsindsats online.
'CMS' lyder både teknisk og kompliceret, men det er faktisk helt simpelt. Forkortelsen står for 'Content Management System', og det er vigtigere end nogensinde at begynde at arbejde med det.
Interfacet giver mulighed for et problemfrit samarbejde mellem indholdsbidragere. Og det vil derfor også præsentere dit indhold smukt for besøgende på stedet.
CMS gemmer al informationen i en database med nem adgang og giver mulighed for hurtige opdateringer.
Med andre ord er et Content Management System et alternativ til at oprette en hjemmeside eller shop fra bunden. I stedet for at bruge CSS- eller HTML-kodning kan du nemt uploade og redigere indhold til dit site, mens du ser det, som besøgende vil se det.
CMS-systemer tilbyder ofte flere skabeloner, du kan vælge mellem og personalisere. Mulighederne for, hvordan dit websted vil se ud, er praktisk talt uendelige, selvom du starter fra et forudbygget sted.
Der er mange forskellige CMS-udbydere at udforske - hver med sine egne styrker, svagheder og målgruppebrugere.
Det er derfor vigtigt at være kritisk og realistisk med hensyn til din oplevelse med webdesign og din virksomheds behov, mens du udforsker dine muligheder.
Vi har transformeret e-commerce virksomheder på en lang række forskellige CMS'er siden 2000 - da det store tech boom ramte!
Og vi vokser! Vores team af både UX'er, designere, udviklere og marketingfolk skaber altid mere effektive og sikre løsninger til din virksomhed.
Har vores kunder omsat for. Og det er en omsætning, som har været stigende de sidste mange år. Vil du med på vores vækstrejse?
Med ét fælles mål - at skabe succes online. Det er både for vores egen skyld, fordi vi vil være stolte af vores arbejde, men mest af alt er det for dig.
Kort fortalt er brugen af et indholdsstyringssystem næsten altid den bedste beslutning for virksomheder.
Selv når du har en kompetent it-afdeling og en bred vifte af færdigheder, er det ofte ikke det værd at prøve at opbygge et site fra bunden.
Men hvad tilbyder et CMS, der gør det uimodståeligt?
Mange virksomheder ser oprindeligt oprettelse af websteder som enkelt og let. Når de først begynder processen, indser de dog, hvor kompliceret og tidskrævende, det kan være.
En af de største grunde til at bruge et CMS er derfor, at de fleste virksomheder ikke har færdighederne til at bruge kodningssprog. Og så er det svært at oprette et funktionelt og smukt websted. Og at betale for den slags service er ekstremt dyrt.
I stedet kan du med et CMS gå med en udbyder, der tilbyder skabeloner og gør hele processen omkostningseffektiv.
Systemet gemmer alt dit webindhold ét sted, så samarbejde og adgang til indhold er flydende. Der tilbydes også plugins og værktøjer, der forbedrer sikkerhed og effektivitet.
Endeligt er det også meget nemmere at opdatere dit indhold effektivt, når du bruger en CMS-grænseflade snarere end kodning. Indholdet er ikke kun let at finde og redigere, men du kan også se nøjagtigt, hvad den besøgende vil se, når det er offentliggjort.
At spare tid og penge er gode altså grunde til at gå med et CMS.
Så hvordan vælger du det rigtige til dine behov?
Når det kommer til at vælge det rigtige CMS system, er der ingen one-size-fits-all.
Hver virksomhed har sine egne behov i forhold til webstedsopbygning, funktion og vedligeholdelse.
Der er dog nogle vigtige ting, du bør kende til under din udvælgelse.
Efterhånden som din virksomhed udvides, vil du have mange fagfolk med forskellige fagområder, der arbejder sammen. Du har sandsynligvis separate afdelinger til marketing, it, salg og mere.
Selvom hver af disse afdelinger ønsker at nå et fælles mål, kan deres prioriteter variere.
Som leder i din virksomhed skal du huske, at hver afdeling er ekspert inden for hver deres felt, og de vil bringe forskellige ideer til bordet. Når du vælger CMS, er det derfor vigtigt at være informeret om alles meninger og behov.
I en ideel verden vil du så finde et CMS, der leverer alt, hvad alle ønsker.
I virkeligheden bliver du dog ofte nødt til at gå på kompromis.
Et forslag er at få dine afdelinger til at skrive ønskelister, der adskiller deres krav fra deres ønsker.
Din marketingafdeling vil sandsynligvis have et CMS, der fuldt ud integrerer med deres marketingautomation, mens din salgsafdeling vil være mest bekymret for CRM-integration. Og din it-afdeling vil have krav til et CMS, der let kan arbejde med deres eksisterende infrastruktur.
Husk, at hver af disse afdelingers effektivitet og succes afhænger af det CMS, du vælger. Deres krav er derfor vigtige at huske på.
For at foretage den rigtige beslutning bør du være personligt velinformeret om, hvad et CMS tilbyder og de unikke funktioner ved hver mulighed.
Til at begynde med er der tre hovedmuligheder for, hvordan dit CMS leveres:
1. On-premise CMS
2. Cloud-hostet CMS
3. SaaS CMS
Hver type CMS har sine egne positive og negative faktorer. Du skal afveje disse faktorer mod de prioriteter, du har fremhævet for din virksomhed såvel som dit budget og din tidslinje.
On-premise CMS er en mulighed, hvor du køber licensen fra udbyderen, så du kan installere softwaren på servere, du ejer. Du kan også installere denne software på hostingudbyderens server.
I dette scenarie er CMS-udbyderen ikke ansvarlig for installation af sikkerhedsforanstaltninger eller opgradering af infrastruktur. Udbyderen vil kun vedligeholde og opdatere softwaren.
En fordel ved et lokalt CMS er, at du har den fulde kontrol. Du vil være i stand til at beslutte, hvilke servere du installerer dit CMS på, hvilket gør dig ansvarlig for infrastruktur.
Du har også stor mulighed for tilpasning, så dit CMS passer til dine nøjagtige krav.
Med så meget kontrol kommer der dog også meget ansvar. Derfor kan det være en fordel at have en betydelig styrke i dit it-team med evner inden for CMS og mulighed for at være hovedansvarlig for det hele. Det kan dog tage meget længere tid og muligvis kræve flere medarbejdere, end du har i øjeblikket.
Du bliver derfor nødt til at være sikker på, at din nuværende infrastruktur kan klare dette - især når du skalerer op.
Opsummering: Lokalt CMS giver dig større mulighed for tilpasning og mere kontrol, men det kan tage måneder at implementere og kræve mere personale, bedre infrastruktur og højere omkostninger.
Et cloud-hostet CMS er et system, som du kan købe licensen til, og efterfølgende kan du installere softwaren i fx et datacenter, hvor du lejer servere. (fx. AWS eller Azure) Det ligner lokalt CMS, men forskellen er, at du installerer softwaren på en tredjepartsserver.
En fordel ved et cloudhostet system er, at implementeringen er meget hurtigere end et lokalt CMS. Denne hurtige leveringstid skyldes, at du ikke skal installere softwaren på dine egne servere.
Når det kommer til skalerbarhed, er et cloud-hostet CMS også en bedre mulighed. I stedet for at skulle opgradere din infrastruktur, kan du betale for mere serverplads.
Denne lethed betyder også lavere omkostninger. I stedet for at eje dine egne servere kan du leje den plads, du har brug for og dermed betale for det, du bruger.
Når du begynder at bruge serverplads, du ikke selv ejer, bliver du dog mere sårbar. Da du ikke har kontrol over din CMS-host's sikkerhedsforanstaltninger, bliver du således nødt til at stole på deres evne til at beskytte dit indhold og administrere eventuelle problemer.
Det vil sige, at dine forudgående omkostninger kan være lavere, men over tid kan de blive højere.
Det er lidt ligesom at eje et hus frem for at leje en lejlighed. Her er det mere omkostningseffektivt at eje, og det samme gælder med servere - især også fordi, at lejepriser kan stige.
Opsummering: Et cloud-hostet CMS er en mere fleksibel mulighed for skalerbarhed. De indledningsvise omkostninger er mindre, men du skal huske hele regnestykket for at sikre, at det virkelig er omkostningseffektivt for dig i det lange løb.
SaaS betyder 'Software as an service', og det er stadig ret nyt. I de senere år har SaaS dog gjort fremskridt til den nyeste og mest innovative måde at tilbyde software til virksomheder.
Du er muligvis bekendt med SaaS uden at vide det. Nogle populære SaaS-innovationer inkluderer nemlig Google-apps, DropBox og Canva. Og ligesom du kan bruge din browser til at få adgang til disse værktøjer, kan du nemt få adgang til et SaaS CMS uden at installere nogen software.
Du behøver heller altså ikke at opdatere eller vedligeholde dit CMS, fordi udbyderen fuldt ud vedligeholder softwaren for dig. Udbyderen tager derfor det fulde ansvar for at løse tekniske problemer.
De fleste gode SaaS-virksomheder vil dog også gerne have etableret diverse sikkerhedsforanstaltninger og sikkerhedskopieringsprocesser, som gør det muligt at gendanne mistet indhold.
Til gengæld for disse tjenester skal du enten købe et abonnement eller betale månedligt for adgang til systemet. Der er dog sjældent tale om langsigtede kontrakter eller store indledningsvise omkostninger, netop fordi det ikke kræver nogen installation eller servere i din ende. Softwaren er allerede klar til brug, og du kan drage fordel af opgraderinger og forbedringer, så længe du fortsætter med at betale.
Denne type software er designet til brugervenlighed. SaaS er normalt rig på endeløse funktioner, der imødekommer alle, der bruger dem - herunder marketingværktøjer og tilgængelighed af design.
Som med alle andre scenarier, hvor du opgiver kontrol til en tredjepart, sætter du din lid til andres evner. Det er derfor vigtigt at undersøge CMS-udbyderen og forstå deres vilkår og betingelser, før du fortsætter. Du har nemlig ikke nødvendigvis kontrollen til at træde ind og håndtere problemer selv, og derfor bør du også sikre, at der tilbydes en god support.
Derudover bliver du nødt til at operere inden for den faste struktur af softwaren for at oprette dit indhold og udgive dit websted. De fleste SaaS CMS-udbydere har muligheder for grundlæggende og mellemliggende behov, men det er ikke for udviklere, der ønsker at tilpasse alt fuldt ud.
Opsummering: SaaS CMS tilbyder mange funktioner uden krav til vedligeholdelse og serverplads. Derfor er der ingen grund til at tømme tegnebogen. Men du bliver nødt til at stole på en tredjepart for sikkerhed og support samt opgive muligheden for fuld tilpasning.
Når du begiver dig ud på din CMS-rejse, er der visse ting, du bare ikke skal gøre. Her er nogle vigtige ting, du skal undgå, når du vælger et CMS.
Ligegyldigt hvor fristet du måtte være af kontrol og ultimativ tilpasning, bør du ikke gå i gang med at opbygge dit eget CMS.
Omkostningerne ved at oprette dit eget CMS er høje, og det vil tage meget lang tid at nå i mål. I sidste ende er det bare ikke omkostningseffektivt eller det værd, når så mange andre muligheder er tilgængelige.
Realistisk set, kan du arbejde med den software, du har og oprette en effektiv og smuk shop, men du kan ikke manifestere support, hvor der ikke er nogen. Derfor er det vigtigt at vælge en software, der tilbyder hjælp.
Når noget går galt, bør du kunne få hurtig og nyttig hjælp til at få din shop tilbage på sporet.
Når du har en skinnende ny kampagne, som du er begejstret for at starte, bør du have et CMS, der hurtigt kan rumme det for dig. Hvis du bruger en software, der tager lang tid og er vanskelig at anvende til at uploade og redigere indhold, vil det forsinke tiden på din evne til at nå markedsføringsmål. Du ender også med at betale mere for medarbejdere med ekspertkompetencer, fordi de skal bruge meget tid på at arbejde med CMS-systemet.
Nogle CMS-udbydere overvælder dig med antallet af funktioner, de tilbyder. Produkter som disse kan virke som de bedste muligheder, men det er ikke altid tilfældet. Spørgsmålet er ikke nødvendigvis, om et CMS har mange funktioner, men om de har de rigtige funktioner, og dem som du skal bruge.
Sørg derfor for, at du ikke betaler en højere pris for funktioner, du ikke kan eller ikke vil bruge.
Nogle gange er en dårlig shop værre end slet ikke nogen.
Hvis potentielle kunder besøger din shop og får et dårligt indtryk eller ikke kan finde de oplysninger, de har brug for, er det ikke sandsynligt, at de foretager et genbesøg eller anbefaler din shop.
Nogle CMS-udbydere er bedre end andre til at håndtere dette problem. Hvis du ikke er sikker på dine evner, bør du vælge et CMS-system, der tilbyder en brugervenlig grænseflade og skabeloner, der kræver minimale tilpasninger.
Det CMS, du vælger nu, er det CMS, du vil holde fast ved i lang tid. Indholdsstyringssystemer er basen, hvorpå du bygger dit websted, og som vi ved, er det er svært at fjerne fundamentet fra et hus. Derfor bør du ikke bruge pengene og tiden på at implementere dit CMS for hurtigt at indse, at du har brug for et andet system.
Ændring af dit CMS er nemlig ikke kun svært, men meget dyrt. Dine team bliver nødt til at lære et nyt system at kende og dermed justere deres arbejdsgange i overensstemmelse hermed, og du bliver nødt til at tillade din it-afdeling at justere igen.
Det kan tage flere måneder at gennemgå hele processen fra browsing og køb til implementering.
Så gør dig selv en tjeneste og vælg det perfekte CMS nu for at undgå ekstra omkostninger og problemer undervejs.
De bedste CMS-udbydere har tendens til at tilbyde flere kodesprogfunktioner, så du kan tilpasse din shop eller hjemmeside, uanset hvilken kode du vælger.
Hvis du har et team af udviklere, har du muligvis en bredere vifte af færdigheder, som du kan bruge. Men hvis du er en mindre virksomhed er det måske ikke tilfældet.
Hvis dine udviklere kun kender et kodningssprog, men du vælger en CMS-udbyder, der fungerer på et andet, er du i problemer.
Derfor er det bedre at vælge et indholdsstyringssystem, der kan manipuleres med i mere end et kodningssprog.
At vælge et content-system, der fungerer med din eksisterende infrastruktur, er en fordel, men du skal også huske dine nuværende systemer. Dine marketing- og salgsteams har systemer, de allerede arbejder med, og de foretrækker helt sikkert at integrere med det nye CMS i stedet for at tage et nyt system i brug.
Mange top CMS-udbydere tilbyder robuste integrationssystemer, der giver dig mulighed for at forbinde tredjepartssystemer. At se alle dine data i et system i stedet for at skifte frem og tilbage for at samle data, er nemlig altid den bedste situation.
Dette gælder også, når du vil spore kundeadfærd på tværs af kanaler.
Markedet vrimler af muligheder for CMS, hvilket gør det til en overvældende opgave at vælge det rette - og det gælder især, hvis du ikke er sikker på, hvad du har brug for. Når du har talt med dit team, klargjort dine mål og valgt den rigtige host-type til dit CMS, kan du begynde at søge efter det rigtige system.
For at hjælpe dig med beslutningen er her en detaljeret liste over nogle CMS-udbydere, og hvad de tilbyder.
HubSpot CMS er en kraftfuld og fleksibel platform til indholdsadministration, der gør det muligt for dig at opbygge og administrere hele hjemmesider. Herunder landingssider, blogindlæg, knowledge bases og meget mere - alt sammen på ét centralt sted. HubSpot har en intuitiv drag-and-drop-editor, som gør det nemt at designe sider og indhold uden brug af avanceret, teknisk viden eller designkompetencer.
HubSpot CMS har desuden indbygget søgemaskineoptimering, sikkerhed og analyseværktøjer, der hjælper dig med at forbedre din digitale tilstedeværelse og øge trafikken til din hjemmeside. Med sin integration til andre HubSpot Hubs som indeholder marketing, salg, operations og service, giver HubSpot CMS en helhedsorienteret løsning til administration af hele kunderejsen.
Hvorfor HubSpot?
Sitecore er et højt anset og prisvindende content management system.
Dette CMS er designet til virksomhedsejere, der ønsker at interagere intelligent med besøgende på deres hjemmeside ved at spore, hvordan der interageres med indhold. Der tilbydes desuden omfattende analyser. Sitecore har et komplet udstyr af værktøjer og funktioner, der giver din virksomhed en fordel.
Hvorfor Sitecore?
Disse funktioner er kun nogle få grunde til at vælge Sitecore som din CMS-udbyder. Du vil nemlig også være i stand til at optimere din e-handel på Sitecore.
Så passer nogle af disse scenarier på din forretningssituation?
Hvis nogen af disse funktioner eller omstændigheder passer på dig, bør du undersøge Sitecore nærmere.
Shopify er en populær platform til e-handel.
Platformen er nem at bruge og har en række funktioner, der gør det enkelt at både oprette og designe en professionel butik uden at have avanceret teknisk viden eller designkompetencer.
Shopify CMS har også indbygget søgemaskineoptimering og sikkerhed, der hjælper med at øge synligheden i søgemaskiner og beskytte kundedata. Med integrerede betalingsmuligheder og shipping-løsninger er det også enkelt at håndtere transaktioner og forsendelser på en effektiv måde.
Hvorfor Shopify?
Episerver er et CMS udviklet i Sverige. Det fokuserer på brugervenligheden for flere bidragydere og redaktører, der samarbejder på ét websted gennem deres browser.
Episerver bruges af mange af verdens topmærker til stor succes. Det er baseret på Microsofts .NET-platform og let at tilpasse som udvikler.
Hvorfor Episerver?
Hvis du leder efter et CMS, der ikke kræver et omfattende færdighedssæt, men som giver mulighed for tilpasning, når din virksomhed vokser, bør du undersøge Episerver yderligere.
Så passer nogle af disse scenarier på din forretningssituation?
Det er dog værd at se på indholdsstyring og e-handel på Episerver som en mulighed for din virksomhed, uanset om du passer til disse scenarier eller ej.
Cloud er en platform til både B2C og B2B, dog med nogle særligt udviklede funktionaliteter, som tilgodeser dig, der handler B2B. Det er et optimeret arbejdsredskab i et opdateret og tidssvarende design, der kræver færre kliks, og som har fokus på defactor standard / UX til funktioner
Cloud er selvfølgelig baseret på den nyeste Microsoft teknologi. Derfor har du mulighed for at samle CMS, e-commerce og PIM i én samlet løsning. Og du kan få en direkte integration til dit POS- og / eller ERP-system, så du både hurtigt og nemt kan skubbe data mellem de systemer, som du anvender for at sikre, at dagligdagen kommer til at hænge ordentligt sammen.
Hvorfor Cloud?
Dynamicweb er en cloud-baseret CMS-platform. Denne CMS-udbyder fokuserer på at øge virksomheders e-handelsfunktioner med marketing og PIM-løsninger.
Hvorfor Dynamicweb?
Dynamicweb udlever sit navn som en omfattende og fleksibel service, der kan bruges, uanset hvad du har brug for. Det er en af de mest imponerende CMS-udbydere til e-handel derude.
Så passer nogle af disse scenarier på din forretningssituation?
Overvej stærkt indholdsstyring og e-handel på Dynamicweb, hvis du leder efter en af de mest kraftige CMS udbydere.
Umbraco er et af de mest populære CMS-valg, der kører på .NET-platformen.
Det er en open source CMS, der prioriterer integration af workflow og giver dig mulighed for at udgive på både internettet og intranettet.
Hvorfor Umbraco?
Hvis du vil oprette et imponerende websted uden behov for en ekspertdesigner eller udvikler, er Umbraco et godt valg.
Så passer nogle af disse scenarier på din forretningssituation?
Design og e-handel på Umbraco er intuitivt og brugervenligt uden at begrænse din vision - så det er et godt CMS.
Magento er et open source CMS, der fokuserer på e-handelsfunktioner og kan prale med effektive marketingværktøjer - specielt SEO. Denne CMS-udbyder giver dig mulighed for at vælge abonnement baseret på dine forretningsbehov.
Hvorfor Magento?
Hvis du leder efter nogle stærke marketingværktøjer og funktioner til e-handel og samtidig vil være i stand til at kontrollere dit budget, er Magento muligvis det rigtige for dig.
Så passer nogle af disse scenarier på din forretningssituation?
Tjek Magento, hvis du leder efter fleksibel skalerbarhed.
Som med alle andre forretningsbeslutninger skal du evaluere både de kortsigtede og langsigtede omkostninger ved at vælge et CMS. Hver CMS kommer med sine egne komplikationer, og nogle gange kommer det helt ned til en beslutning af, hvor du skal bruge dine penge, og ikke om du skal.
For eksempel skal du undersøge, hvor meget det over tid vil koste dig at leje servere eller serverplads i stedet for at investere i at eje din egen. Du skal medregne en naturlig stigning i lejepriserne over tid og overveje, hvor længe du planlægger at køre CMS på disse servere. Hvis du vælger at gå med et SaaS CMS, skal du også beregne dine månedlige omkostninger for at abonnere på softwaren.
Glem ikke at også at medregne, hvor meget du betaler dine medarbejdere for at implementere dit CMS og vedligeholde det over tid. On-boarding af nye medarbejdere, især højt kvalificerede, kan være en dyr opgave. Sørg derfor for, at din virksomhed har råd til det nødvendige personale enten på forhånd eller efterhånden, som du skalerer.
Ja, du lancerer et websted, men når du først har lanceret, hvad skal dit team så gøre for at vedligeholde det? Hvis du vælger at gå med et SaaS CMS, er vedligeholdelsen og omkostningen til det meget begrænset. Du skal bare i ny og næ opdatere dit indhold eller kontakte supporten, når der er et problem.
Hvis du vælger at gå med et lokalt CMS, vil vedligeholdelsen være meget mere kompliceret. Din it-afdeling vil være mere involveret i vedligeholdelse af infrastruktur, sikkerhed og opgraderinger. Og du bliver derfor nødt til at overveje at ansætte flere medarbejdere og købe mere plads for at kunne opgradere din infrastruktur, når din virksomhed vokser.
Husk, at implementering af dit nye CMS vil ændre din virksomheds arbejdsgang og muligvis kræve ny infrastruktur. Din it-afdeling vil blive mest påvirket af dette, da de har ansvaret for vedligeholdelse af denne.
Et CMS kan være en nem ændring, især hvis det er et SaaS CMS, der ikke kræver nogen servere og meget lidt vedligeholdelse. Men vælger du at gå med et lokalt CMS, skal du forberede dit team på den nye arbejdsbyrde. Og selvom du vælger at gå med et cloud-hostet CMS, bør du også sørge for, at dit team har kapacitet til at reagere på problemer.
Når du vælger et CMS, skal du huske på, hvor kompliceret det vil være at implementere. Hvis du allerede har en robust it-afdeling og et dygtigt marketingteam, er de måske fortrolige med at bruge et CMS og derfor klar til omstillingen.
Nogle CMS-grænseflader er nemlig komplekse og kræver øvelse.
Men da du ikke bygger et websted fra bunden, behøves du ikke nødvendigvis bekymre dig om at have et team med ekspertkodningsfærdigheder.
Hvis du ikke har fuld kontrol over dit CMS ved at have det på dine egne servere, skal du kontrollere sikkerhedsfunktionerne for den tredjepart, der er host for dit CMS. Og selvom du opbevarer dit CMS på dine egne servere, skal du dog stadig sikre, at dine egne sikkerhedsfunktioner er robuste.
Du bør også tjekke, at dine besøgende på dit websted og dit eget indhold bliver beskyttet mod bl.a. malware og hackere. Det gælder især, hvis du driver e-handel på dit websted, da besøgende så leverer deres private og følsomme oplysninger.
Hvis du søger efter et CMS, bør du allerede have planlagt, hvordan din virksomhed vil bruge det.
Hvis du fx planlægger at integrere e-handel på dit websted eller din blog, skal du sørge for at det CMS, du vælger kan håndtere det.
Ikke alle abonnementer på SaaS CMS tillader e-handel. Det er ofte dyrere fra måned til måned og kræver særlige betingelser. Hvis du ofte publicere content, bør du desuden sikre dig, at CMS-systemet giver mulighed for nem upload og redigering af dit indhold. Du bør derfor foretrække en brugervenlig redaktøroplevelse.
Der er mange marketingværktøjer til rådighed, der kan hjælpe med at booste din forretning, og dit marketingteam bør presse på for disse muligheder. En god CMS-platform vil tilbyde råd og vejledninger til brug af disse værktøjer.
SEO eller søgemaskineoptimering bør være en prioritet for dit CMS. Der er ingen grund til at oprette et fantastisk websted, hvis ingen kan finde det. Sørg derfor for, at dit CMS guider dig gennem tilføjelse af nøgleord og formatering af dit websted, så du nemt kan indeksere det med søgemaskiner.
Du bør også sikre, at CMS gør det let at tilføje værktøjer til social media marketing. Besøgende på dit site skal kunne dele dit indhold med et enkelt tryk på en knap. Det samme gælder for e-mailmarkedsføring, da du bør kunne dele alt dit nye indhold og tilbud med de kundeemner, du har genereret på dit websted.
Under alle omstændigheder bør du have dit marketingteam til at bruge CMS-systemet til deres fordel. Det CMS, du vælger, skal derfor gøre det let at redigere og uploade marketingindhold for at nå dine kampagner og overordnede mål.
Sørg for, at du også forstår, hvor fleksibelt systemet er ift. dine krav og ønsker. Og vælg det, der har evnen til at justere sig efter din vilje og ikke begrænse dit teams vision.
Skalerbarhed er en kæmpe prioritet, fordi det ultimative mål for dit websted skal være at udvide din virksomhed. Vær realistisk med hensyn til dine forventninger, men vælg et CMS, der giver dig mulighed for at vokse uden at hæmme din succes.
Hav en plan på plads til din specifikke CMS-udbyder, når du har brug for at udvide. Og vær opmærksom på de ekstra omkostninger, der er forbundet med det.
Og husk, hvad højere trafikniveauer vil gøre på dit websted. Du bør derfor have en CMS-host, der kan håndtere uventede stigninger i trafikken og skalere dine muligheder, når du vokser.
Meta Advantage: Sådan gør AI din markedsføring smartere
Annoncering på sociale medier er stadig en af de mest effektive måder til at nå ud til din målgruppe og skabe engangement omkring din virksomhed. Men i en verden, hvor algoritmer hele tiden ændrer sig, og brugernes opmærksomhed er dyrebar, ...
Opsætning af multi-language og multi-domain i HubSpot CMS Hub
I takt med at mange virksomheder i alle størrelser ekspanderer til internationale markeder og etablerer sig med et globalt brand, bliver det nødvendigt at levere en brugeroplevelse, der er både sprogligt og kulturelt tilpasset lokale ...
Det er populært at genbruge - så reuse dit indhold med HubSpot Remix
HubSpot Content Remix er en del af det nye content Hub, som udgør et kraftfuldt værktøj, der gør det muligt for marketing teams at maksimere værdien af deres eksisterende indhold ved at genbruge det på tværs af flere platforme. Ved hjælp ...
Danmark
Lægårdvej 86
7500 Holstebro
CVR nr.: 29150966
Vietnam
4th floor. No 39
Tran Quoc Toan Street
Hoan Kiem District