Øg konverteringsraten med 36% og antallet af produktklik med 80%
Før vi lavede splittesten, havde vi en forestilling om, at potentielle kunder er mere tilbøjelige til at handle på en shop, hvis de bliver inspireret af, hvad andre køber. Derfor bør der på en shop være et tydeligt social proof, der ikke bare overbeviser de besøgende om, at varerne er attraktive, men også viser, at shoppen er aktiv. Og til det kan Raptor bruges.
Raptor er et produktbånd, der kan fyldes med relevante varer og placeres forskellige steder på et site. Via fx social proof gør den lille feature potentielle kunder mere tilbøjelige til at handle på en shop, idet de bliver inspireret af, hvad andre har købt. Raptor kan bl.a. indeholde "Mest populære", "Nyeste", "Andre har også kigget på", "Andre har også købt" osv. Og det er muligt at placere Raptor på fx varegrupper eller et specifikt produkt.
Vi opsatte på den baggrund en splittest på Newwear.dk, hvor vi tog deres originale site uden Raptor på varegrupperne og testede det op mod en version af deres shop med Raptor i toppen på varegrupperne. Den valgte Raptor indeholdte "Mest populære".
Version A er den originale side, mens Version B er samme side med Raptor i toppen på varegruppen.
Og resultaterne taler for sig selv. Det er nemlig de hidtil største forbedringer, vi har splittestet os frem til!
Ved at tilføje Raptor i toppen på varegrupperne har Newwear.dk nemlig formået at øge deres konverteringsrate med hele 36% og deres antal af produktklik med svimlende 80%.
Så måske bør du også få Raptor tilføjet på din shop?
Datagrundlag: 49.243 sessions
Konverteringsrate
Produktklik
*Sandsynligheden for at denne variant samlet set er bedst.
Vil du gerne i gang med at splitteste og gennemføre forbedringer på din webshop eller dit website?
Udfyld formularen herunder, så tager jeg kontakt til dig hurtigst muligt.
Holstebro
Lægårdvej 86
7500 Holstebro
CVR nr.: 29150966
Litauen
Laisv'es g. 14
Mazeikiai